Allau d’estrelles en els primers dies d’obertura del Teatre de Lloret de Mar, que aixeca el teló aquest dissabte després d’estar tancat per la pandèmia. En una setmana podrem gaudir de les presències magnètiques de Joan Pera, Lola Herrera i Aitana Sánchez-Gijón.
El tret de sortida arriba demà, amb en Joan Pera i en David Olivares, que faran riure el públic amb la comèdia ‘Alguns neixen estrellats’, que recupera una sèrie britànica emesa als anys ’80 a TV3.
La comèdia es representa aquest dissabte (20h). L’endemà diumenge és el torn del teatre familiar, amb ‘Laika‘, de la mà de la companyia Xirriquiteula Teatre. A través de titelles, s’explicarà la història de la gosseta que va passar a la història per ser el primer ésser viu en viatjar a l’espai.
Els espectadors es traslladaran a Moscou, l’any 1957, en temps de la Guerra Freda. Coneixeran qui era la Laika, una gosseta que sobrevivia pels carrers gelats de la ciutat i que poc s’imaginava que el seu destí la portaria a l’espai, dins de la nau Spútnik II.
Una de les creadores i actrius és Iolanda Llansó, qui destaca que és “una història emotiva i molt bonica: d’una heroïna que és un animal”. És un espectacle que combina titelles, gestos, clowns i projeccions, que ha rebut un seguit de premis i que es representa aquest diumenge (17h).
Passem a dilluns, quan arriba la primera funció de ‘Cinco horas con Mario‘, amb la reconeguda actriu Lola Herrera. És un monòleg que adapta la famosa novel·la de Miguel Delibes. Ambientada als anys ’60, ens presenta Carmen Sotillo, qui amb 44 anys acaba de perdre el seu marit Mario d’una forma inesperada. Després de rebre la visita de la família, es retira a vetllar el cadàver, expressant les personalitats i els conflictes del seu matrimoni.
Es tracta d’un document viu, sota la direcció de Josefina Molina, en què Carmen Sotillo, a qui dona vida Lola Herrera, parla de preocupacions econòmiques, religioses, polítiques, sexuals i morals. A més, tracta qüestions eternes de l’ésser humà: com la culpa, la soledat, la incomunicació o el sentit de la vida.
“Cinco horas con Mario” es reprograma i arriba al Teatre de Lloret amb una doble sessió. El proper dilluns, 7 de desembre, l’espectacle començarà a les vuit del vespre, mentre que la sessió del dimarts, 8 de desembre, serà a les sis de la tarda, en què ja no queden entrades.