30.1 C
Blanes

Els múltiples usos del Puntet

El Puntet va rebre més de 800 consultes durant el 2010. El servei més utilitzat va ser la connexió a internet, amb prop de 29.000 usuaris. Una altra dada que cal destacar és que el Casal de Joves van ser utilitzat per 160 persones, de mitjana, al dia. La immensa majoria té entre 14 i 29 […]

El Puntet va rebre més de 800 consultes durant el 2010. El servei més utilitzat va ser la connexió a internet, amb prop de 29.000 usuaris. Una altra dada que cal destacar és que el Casal de Joves van ser utilitzat per 160 persones, de mitjana, al dia. La immensa majoria té entre 14 i 29 anys.

 

El Puntet va obrir les portes l'any 1992 al carrer Turó de l'Estelat. Ben aviat es va canviar a la seu actual, ubicada a l'avinguda de Vidreres. Donat el creixement demogràfic i el conseqüent augment de la demanda, el 2007 l'Ajuntament va obrir un nou Casal al barri de Fenals.

 

Ara acaba de fer balanç de l'any passat. Les xifres, valorades en termes positius, permeten concloure que és un espai utilitzat pels joves, on hi fan consultes i passen l'estona. Maria Antònia Batlle, regidora de Joventut, afirma que “també és una font d’inserció social, ja que els joves, enlloc de ser al carrer, tenen un espai on conviuen amb diferents nacionalitats”.

 

El Puntet de l'avinguda de Vidreres obre tot el dia i, després de 19 anys en marxa, està consolidat. El servei situat al barri de Fenals -que obre només a les tardes- encara li queda camí per recórrer. “S’ha d’utilitzar més”, explica Batlle.

 

Tot i ser un casal de joves, el Puntet també dóna cabuda a les entitats. Moltes l'utilitzen com a local propi, per reunir-se als vespres. Tenim dades, en aquest sentit. L'any passat les dues seus van dedicar unes 4.000 hores a les associacions.

 

Des de l'ajuntament afegeixen que el Puntet es coneix, sobretot, per l'efecte boca-orella i també per les xarxes socials.

Contingut per a tu

L’home assassinat al centre de Barcelona estaria relacionat amb un grup de narcotraficants desmantellat a Lloret

Els investigadors vinculen l’execució amb una venjança entre bandes rivals.

Els Mossos desmantellen un punt de venda de droga en un pis ocupat de Lloret de Mar

La investigació ha permès detenir tres presumptes traficants aquest dimarts.

La Plataforma per una Educació Digna reclama una aula d’acollida accelerada per al curs vinent a Lloret de Mar

El curs passat van arribar 376 estudiants amb la Matrícula Viva més elevada de la demarcació.

Primer cap de setmana de la Festa Major de Santa Cristina

La cercavila i el correfoc donen pas a diferents activitats entre avui i diumenge.

96 persones donen sang aquest dijous al Teatre de Lloret de Mar, amb 11 donants nous

La campanya continua aquest divendres (16 a 21h) al centre cívic del Rieral.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 18 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 17 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 16 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal