Segueixen les visites teatralitzades sobre Just Marlés

Amb la sardana Llevantina, de Vicenç Bou, es dóna la benvinguda al públic que vol conèixer la història de Just Marlés i Vilarodona, l’últim gran capità lloretenc. Durant prop d’una hora, quatre personatges diferents, encarnats pels actors Joan Romà Ortiz i Albert Muntané, expliquen qui va ser Just Marlés, des de diferents vessants. El primer […]

Fragment de la visita
Segueixen les visites teatralitzades sobre Just Marlés

00:00



Amb la sardana Llevantina, de Vicenç Bou, es dóna la benvinguda al públic que vol conèixer la història de Just Marlés i Vilarodona, l’últim gran capità lloretenc. Durant prop d’una hora, quatre personatges diferents, encarnats pels actors Joan Romà Ortiz i Albert Muntané, expliquen qui va ser Just Marlés, des de diferents vessants.

El primer en sortir a escena és el seu pare, que, tot i que volia evitar el futur mariner del seu fill, reconeixia que ja de ben petit sentia una forta atracció pel mar.

Una opinió que comparteix el Capitán de Navío de la Armada Cayetano Tejera, que posa de relleu totes les qualitats que tenia Just Marlés al mar.

Al llarg de la visita descobrim diferents detalls de la vida de Just Marlés i també del seu caràcter i aficions. Una de destacada era la seva passió per la cultura, sobretot per les sardanes, tot i que només li agradava escoltar-les i mai no les ballava. I per parlar d’aquesta passió apareix el seu amic i compositor Vicenç Bou.

Qui tanca la visita és el rector Narcís Gispert, tot i que la relació de Just Marlés amb l’església era peculiar.

Just Marlés es va casar amb Concepció Casalí, amb qui va viure al barri de Gràcia de Barcelona i amb qui va tenir dues filles, la Cristina i la Rosa.

Les visites sobre el lloretenc que dóna nom a la riera de Lloret es fan cada divendres d’estiu. A les nou del vespre al Museu del Mar. L’entrada val quatre euros i es pot reservar trucant al mateix Museu del Mar.

El Casal de l’Obrera celebra els 75 anys amb un dinar de germanor

L'entitat obre les inscripcions per l'àpat del 18 de novembre que es farà a l'Hotel Samba i té un preu de 50 euros per a adults i de 25 per a infants de fins a 13 anys.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

Una trentena de parades i activitats omplen la cinquena Fira de les Bruixes aquest cap de setmana

La programació començarà aquesta tarda a dos quarts de set i s'allargarà fins demà dissabte a les vuit del vespre, si la pluja no ho impedeix.

Lloret reivindica Montserrat Roig amb el cicle cultural «Univers Roig»

Can Gallissà i Amargura Cultura organitzen diverses activitats entre octubre i novembre per recordar el llegat literari i feminista de l’escriptora, vinculada familiarment al nostre municipi.