El Servei d’Ocupació Municipal (SOM) troba feina cada cop a més persones. Durant el 2017, van ser 300 veïns els inserits, que representen un increment de prop del 28% respecte de l’any anterior. Aquesta és una de les dades més destacades del balanç que ha fet públic el SOM.
El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Orobitg, apunta que l’increment ve provocat per dos factors: el context econòmic actual de creixement i l’aposta de l’administració per reforçar el departament, que ha passat de dos treballadors el 2011 a vuit en l’actualitat.
El SOM és un servei gratuït que posa en contacte persones que busquen feina i empreses que necessiten personal. En aquest sentit, ofereix una borsa de treball, assessorament laboral i formació. Al llarg del 2017, el Servei d’Ocupació Municipal va gestionar més de 700 ofertes de feina, vinculades al sector dels serveis o al de l’administració.
El SOM disposa actualment d’una borsa d’unes 300 empreses, una xifra que està del tot consolidada. El regidor assegura que és un servei útil i àgil, que en el 66% dels casos dona resposta a les demandes de les empreses en menys de 24 hores.
Aprofitant l’existència del SOM, quan una empresa de molta envergadura vol instal·lar-se a Lloret l’Ajuntament li ofereix el servei per fomentar la contractació de veïns de la vila. Tot i que no és una obligació, sempre se sol arribar a un acord, com en el cas del centre comercial Portalloret.
Pel que fa a consultar el servei, es fan servir sobretot les noves tecnologies. En concret, l’apartat que hi ha al web municipal. Ha rebut 735.000 visites, que suposa la meitat del total de consultes al portal lloret.cat.
Més dades que hem conegut en fer balanç del 2017. S’han realitzat 37 accions formatives entre cursos, jornades i seminaris dirigits a empreses, emprenedors, treballadors i persones a l’atur. Representen més de 1.400 hores de formació, en què hi han participat 676 persones.
Cal afegir que la Secció de Promoció Econòmica s’ha acollit a diversos programes que han permès la contractació de 42 persones: el Treball i Formació, Joves en Pràctiques, Enfeina’t, Programes al suport al desenvolupament local, i el Contracte Programa. Les persones contractades han desenvolupat tasques relatives a manteniment, jardineria, i suport tècnic o administratiu a diverses àrees municipals.