Avui es lliuren els premis Aspronis a Lloret, juntament amb un sopar solidari

Un dels guardons porta el nom de Joan Domènech, que se centrarà en reconèixer valors culturals o socials.

Sopar solidari d'Aspronis.
Francesc Durà
Avui es lliuren els premis Aspronis a Lloret, juntament amb un sopar solidari
00:00

ASPRONIS celebra avui la primera edició d’uns premis que porten el nom de la fundació a Lloret de Mar, juntament amb un sopar solidari. Aquests guardons reconeixeran institucions, empreses i persones que contribueixen a l’acompanyament de persones amb discapacitat i que es troben en risc d’exclusió.

Els Premis ASPRONIS es divideixen en quatre categories. Un dels quals porta el nom de Joan Domènech, que se centrarà en valors culturals o socials. Els altres guardons són els premis Maria Dolors Oms per a l’àmbit assistencial, el Robert Pujol -també de Lloret- distingirà la part laboral per a la inserció dels col·lectius en empreses o la contractació al Centre Especial de Treball d’Aspronis. I també hi haurà el premi Xavier Oms per a l’àmbit esportiu, lúdic o turístic.

joan domenech (quim curbet)
L’historiador Joan Domènech va morir el passat mes de novembre (Quim Curbet).

Els guardons es lliuren aquest vespre a l’hotel Santa Marta, juntament amb un sopar solidari de la Fundació que assoleix la 2a edició. La gala, conduïda pel comunicador Llucià Ferrer, comptarà amb l’actuació del cantant Miquel Abras. Els tiquets per assistir al sopar es poden adquirir al web d’ASPRONIS a un preu de 85 euros. També hi ha l’opció de fer el donatiu en el cas de no poder assistir al sopar.

El director general de la fundació, Francesc Durà, explica que els diners es destinaran a «crear oportunitats de lleure i educació per a infants en situació de pobresa a Lloret».

L’objectiu d’aquesta segona gala és superar els prop de gairebé 12.000 euros recaptats en el primer sopar. ASPRONIS, creada fa més de 50 anys enrere, atén persones amb discapacitat intel·lectual de la Selva i l’Alt Maresme, als quals ofereix diferents serveis perquè tinguin una millor qualitat de vida.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.