Avui és el darrer dia per demanar el vot per correu. Només cal anar a una oficina de Correus i demanar la sol·licitud corresponent per poder participar, a través del correu postal, en les eleccions del 21 de desembre al Parlament de Catalunya.
Queden deu dies per als comicis, en què a Lloret hi poden votar un total de 20.418 persones. Conformen el cens electoral del municipi, que representa un increment d’1,5% respecte dels comicis anteriors, al 2015. La regidora de Serveis Centrals, Lluïsa Baltrons, explica que el 21 de desembre hi haurà el nombre de meses habituals: 30, repartides a les seus habituals (Casa de la Cultura, escoles Pompeu Fabra, Pere Torrent i Esteve Carles). Ja estan designats els 270 membres, entre presidents, vocals i suplents, que conformaran les meses.
La regidora anima a tothom a exercir el seu dret a vot i participar dels comicis, que considera que seran “especials”.
Fa 37 anys que no es convoquen unes eleccions en un dia laborable a Catalunya, si bé a les escoles serà una jornada no lectiva. Pel que fa a les persones que hagin de demanar permís a la feina per anar a votar, el Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat el següent:
Els treballadors tenen dret a un permís màxim de 4 hores quan l’horari laboral coincideixi quatre hores o més amb l’obertura dels col·legis electorals, que obren de 9 del matí a 8 del vespre. Si la coincidència és de dues hores o menys, no correspon cap permís. Però si els horaris coincideixen entre dues i quatre hores, el permís serà de dues hores.
Més situacions que cal tenir en compte. Què passa amb els treballadors a temps parcial?
Si els treballadors fan una reducció de jornada, la durada del permís es reduirà proporcionalment.
I amb els del torn de nit?
Si l’horari no coincideix ni totalment ni parcialment amb els col·legis electorals, no tenen dret a cap permís per anar a votar.
Quines hores pots agafar per anar a votar?
Quan es podran agafar les 2 o les 4 hores és potestat de l’empresa.
Pel que fa als justificants, l’empresa té dret a demanar un justificant que acrediti que el treballador ha anat a votar i que haurà d’expedir la mesa electoral.
En cas d’haver d’anar a una mesa, el permís és retribuït i no recuperable per a tota la jornada, en cas que per a la persona escollida sigui un dia laborable. A més, té dret a percebre una reducció de cinc hores l’endemà del dia de les eleccions.


