Iniciem la setmana amb el següent titular: Lloret de Mar no passa aquest dilluns a la Fase 1 del procés de desescalada. Una de les activitats permeses dins la Fase 1 és la reobertura de terrasses, tancades des de fa dos mesos. Quan entrin en la nova fase podran obrir amb el 50% del seu aforament, però -de moment- queden tancades. Mentre que els bars i restaurants poden seguir preparant només les comandes de menjar i beguda per emportar, tant si es recullen al local com si es porten a domicili. Els comerços de Lloret també hauran de seguir com fins ara. És a dir, estan oberts i atenen els clients de manera individual amb cita prèvia. Amb la Fase 1, els establiments de menys de 400 metres quadrats podran obrir sense reserva de cita prèvia. Igualment queden posposades, de moment, les reunions i visites amb familiars i amics en el mateix municipi. Ara ho explicarem amb més detall.
D’altra banda, ens fem ressò que Lloret en Comú i Força Lloret fan públiques un seguit de propostes amb l’objectiu de reactivar l’economia de la destinació, davant la crisi originada per la COVID-19, i critiquen que el govern no hagi comunicat a l’oposició el pla de preparació per aquest estiu. Escoltem Miguel Gracia i Lluïsa Baltrons.
Més coses. L’Oficina de Català de Lloret de Mar ofereix classes en línia, a través de tutories, des de fa unes setmanes, després de detectar “interès” i demanda per part de l’alumnat. En parlem amb Cesca Cornellà.
La investigadora lloretenca Cristina Fornaguera, juntament amb el Doctor Borrós, han rebut el finançament per desenvolupar una vacuna contra la COVID-19 basada en una nova nanotecnologia. Tota una fita que ella mateixa valorarà en uns minuts.
Com cada any, l’escola Immaculada Concepció celebra la Setmana de les Matemàtiques a partir d’avui dilluns. Però com que l’estat d’alarma manté tancats tots els centres educatius, proposa un seguit d’activitats perquè els alumnes les facin des de casa. Entrevistem una de les mestres, Ceci Martínez.
També expliquem que el Water World s’està preparant per obrir portes el mes de juny, amb totes les mesures de seguretat i higiene.
I que la Corporació de Salut del Maresme i La Selva recapta 1.665 euros gràcies a diverses iniciatives solidàries que s’han dut a terme al territori, per lluitar contra la pandèmia del coronavirus.