Obrim el programa informatiu matinal de Nova Ràdio Lloret, aquest divendres, informant que a partir d’avui els centres educatius queden tancats a Lloret de Mar i al conjunt de Catalunya. La decisió s’ha pres per prevenir la propagació del coronavirus i en principi durarà catorze dies.
Es tracta d’una decisió totalment inèdita al país que deixa a casa un milió 600.000 alumnes i gairebé 80.000 docents de llars d’infants, escoles i instituts. Aquest tancament se suma, a la vila, al que es va decretar ahir dijous, a partir de les 3 de la tarda. Per ordre de l’Ajuntament, des d’ahir, estan tancats tots els equipaments municipals, culturals i esportius de Lloret de Mar.
Des del Casal de la Gent Gran, al Teatre, Centres Cívics, Puntets, passant pels pavellons, la piscina, les pistes d’atletisme, fins al Museu del Mar, Can Saragossa, Can Font o el mercat setmanal dels dimarts al Rieral. També s’han suspès totes les activitats de tipus esportiu, cultural o formatiu. Igualment s’ha activat el Pla de Protecció Civil de Catalunya en fase d’alerta a Lloret.
Entrevista a Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar, per saber l’estat actual de la pandèmia del Coronavirus a Lloret de Mar.
Ens fem ressò que l’ajuntament ha fet un reconeixement aquesta setmana a una veïna, l’Anna Rodríguez i López, que és centenària. Ha arribat als 100 anys de vida en plenes facultats, amb absoluta autonomia i una memòria intacta. L’escoltem durant el programa.
Recordem que Lloret de Mar ofereix als joves de la vila 2.000 euros per organitzar algun tipus d’activitat per al col·lectiu. La iniciativa ve del departament de Joventut i l’expliquem amb detall.
Finalment diem que l’ajuntament ha col·locat el darrer pictograma al camp municipal de futbol. N’hi ha més d’una trentena arreu de Lloret de Mar. S’adrecen especialment a persones amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) o amb alguna discapacitat.
