Càritas ha atès un 10% més de persones que abans de la pandèmia a Lloret de Mar. El passat 2021, el pressupost de Càritas ha estat de quasi mig milió d’euros -la majoria, de fons públics- i el 90% s’ha dedicat a la compra d’aliments per al Centre de Distribució que hi ha al costat de la Casa de la Cultura.
És un dels serveis més demanats, que atén 800 famílies al mes de mitjana. L’any passat va repartir més de 350 kilos de menjar. El servei funciona amb els voluntaris de Càritas, igual que el rober, que un any enrere va obrir al mercat municipal de Lloret. Proporciona roba i complements a canvi d’un donatiu i és obert a tothom. Al llarg de l’any passat el van fer servir prop de 2.700 persones.
Escoltem la valoració de Lucia Echegoyen, presidenta de Càritas a Lloret.
Avui sabm com es valoren les jornades de l’arròs, fetes fins a principis de juny a Lloret de Mar. En parlem amb Romà Austrich, president del sector.
Després destaquem que les visites guiades al cementiri tenen totes les places plenes durant el mes de juny. Entrevistem el regidor Xavi Flores per saber com veu aquest èxit.
Tot seguit, ens situem a l’espai esportiu de la Fundació Cruyff, situat a l’Avinguda de Vidreres, al costat de l’escola Pere Torrent, en què les obres ja estan quasi acabades. Ho comentem escoltant la regidora d’Esports, Anna García-Castany.
Anunciem que el concurs DESTACA’T, per a grups emergents de les comarques de Girona i amb la Tramma com a convidada, se celebra aquest dissabte a Lloret. S’aprofitarà la competició per donar a conèixer el nou jovent d’ERC de Lloret. Entrevistem a l’Anna Tresserras, de Jovent de Girona i a Albert Fernàndez, portaveu d’ERC Lloret.
Acabem escoltant la Laura Gibert. La concursant més jove d’Eufòria, que va quedar eliminada setmanes enrere, viurà l’experiència d’actuar al Palau Sant Jordi aquest mes de juliol. Ho farà juntament amb la resta dels participants.