Tot preparat a les floristeries i llibreries de Lloret per celebrar la Diada de Sant Jordi que arriba aquest diumenge i, com sempre, les floristeries i llibreries tindran un paper protagonista. I és que, com marca la tradició, és un dia en què els enamorats tenen per costum regalar-se una rosa i un llibre.
Pel que fa a les roses, generalment se’n regalen de vermelles, tot i que ja fa anys que es comercialitzen de tots tipus i colors. Enguany, es calcula que se’n vendran sis milions a tot Catalunya. I pel que fa als llibres, alguns dels que s’esperen que siguin els més venuts al territori son “La possibilitat de dir-ne casa”, de Marta Orriols; “32 de març”, de Xavier Bosch; o “El retrat de matrimoni”, de Maggie O’Farrel.
Avui sabem com esperen aquest dia tan important dos establiments de la vila: la Floristeria Vesc i la Llibreria Can Gallissà.
Anunciem la data en què obre les portes el Castell de Lloret.
En plana política, Junts ha presentat la llista que acompanya Jordi Martínez. La formen Marina Nicolàs, Nino Gómez, Carlos Clos i Esther Robles, en els primers llocs de la candidatura.
A continuació, escoltem les valoracions dels guanyadors dels premis Es Niell, que ha organitzat per primera vegada l’Obreria de Santa Cristina. Els guardons es van entregar aquest passat cap de setmana.
Després, seguim parlant de la Diada de Sant Jordi i ho farem a través de l’Associació de Dones l’Aurora, que no faltarà a la cita. La seva presidenta, Maite Rodríguez, ens explica quines activitats han preparat per celebrar la jornada.
També ens fem ressò de la participació de tres músics Lloretencs en un concert que se celebrarà demà divendres a la Cripta de la Sagrada Família de Barcelona. Son Natalia Ursataia, Silvia Castillo i Vitalii Karpov, que actuaran en l’espectacle “Pasqua, Llum i Música”.