Avui sabem com ha anat la trobada entre l’Aliança de Municipis Turístics i el secretari d’estat de turisme. Divendres passat, els vuit municipis de l’Aliança de Municipis Turístics de Sol i Platja, entre els quals hi ha Lloret de Mar, es van reunir a Madrid amb el secretari de Turisme de l’Estat espanyol, Fernando Valdés. Per saber com va anar, parlem amb l’alcalde, Jaume Dulsat. I a l’alcalde també li preguntem per un fòrum de jardins històrics que es fa avui i demà a Budapest, amb la presència de Lloret de Mar.
Entrevistem a Dolors Portavella, del Club Esportiu Aigües Obertes, per conèixer amb tot detall com es presenta la travessia Platges de Lloret, que es farà nedant de Lloret a Santa Cristina, aquest diumenge.
En clau de successos, expliquem que els Mossos d’Esquadra han detingut dos joves, de 18 i 21 anys, per atracar dues persones a Lloret de Mar ruixant les víctimes amb un esprai de pebre.
Amb Maite Rodríguez, presidenta de l’Aurora, comentem que l’entitat s’ha adherit al manifest de la campanya pel dret a l’avortament. Al seu torn, aquest manifest s’uneix a la crida internacional per aturar l’ofensiva contra el dret a l’avortament i anima tothom a sortir al carrer dimecres que ve, Dia internacional per la despenalització de l’avortament.
L’últim tram del BDBH el dediquem a la plana esportiva. Expliquem que dos lloretencs, Toni Exposito Vilà i Ismael Ba Ojeda, han fitxat pel Club Voleibol Guaguas, un dels clubs més prestigiosos de les Canàries.
Ens fem ressò de dos noms propis més: Marc Bernils i Emiliano Machiore, que van ser els guanyadors del Torneig Internacional de Pàdel, celebrat el cap de setmana passat a les pistes de Lloret de Mar.
Escoltem les valoracions del culturista lloretenc Rafel Beltran després d’obtenir el setè lloc en l’Arnold Classic Pro, una de les competicions més prestigioses i exclusives del món, impulsada pel reconegut i polifacètic Arnold Schwarzenegger.
Seguim amb més resultats destacats, perquè Cesni Gil, del Club Caiac Lloret, va guanyar l’última cursa de la temporada del Campionat de Catalunya de Caiac a mar, que es va fer a Portbou. El lloretenc va ser el millor en la distància dels 8 quilòmetres i va dominar la prova des de la sortida.
Del caiac, saltem a les arts marcials, per ressaltar que la Karate Driss Academy va aconseguir un total de 19 medalles en el torneig Open Costa Brava. De tots els metalls, cinc van ser d’or, set de plata, i set més de bronze.
Acabem explicant com va anar, també el cap de setmana passat, el Waterpolo Kids Tour, disputat a la piscina de Lloret, amb 500 nedadors repartits entre una quarantena d’equips, d’arreu de l’Estat espanyol.