Nova condemna per a Josep Castiella, el monitor de Lloret que ja compleix una pena de presó per haver abusat de 17 menors i gravar-se fent una fel·lació a un dels nens. Segons publica l’Agència Catalana de Notícies (ACN), l’Audiència de Girona l’ha condemnat a dos anys i mig de presó per un nou cas d’abús sexual a un altre menor que no s’havia inclòs en l’anterior causa perquè es va donar a conèixer més tard.
La vista s’ha celebrat avui i la defensa i l’acusació han arribat a un acord de conformitat, un fet que ha comportat reduir gairebé a la meitat la pena de presó que demanava inicialment el fiscal, que era de 4 anys.
A l’hora de condemnar-lo, el tribunal li ha estimat els atenuants de confessió i d’anomalia o alteració psíquica, els mateixos que ja se li van aplicar en l’anterior condemna.
Castiella, a més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 6.000 euros i, un cop surti de la presó, durant deu anys no s’hi podrà apropar a menys de 500 metres. Posteriorment i en els següents 5 anys, estarà en llibertat vigilada.
