Estem immersos en una onada de calor, la segona aquesta primavera, i avui volem donar alguns consells sobre com afrontar-la. Una informació que hem extret del portal 324.cat.

El més important és tenir una bona hidratació, bevent molta aigua i evitant tant l’alcohol com els àpats copiosos. D’altra banda, també cal evitar fer activitats durant les hores centrals del dia, que és quan fa més calor, i intentar concentrar-les a primera hora del matí o al vespre.

Més consells. Si s’ha de treballar a l’exterior, cal fer servir una gorra o un barret i augmentar encara més la hidratació. També cal tenir especial cura dels infants i la gent gran o amb malalties cròniques.
Si no es disposa d’aire condicionat o ventiladors a casa, és recomanable passar com a mínim un parell d’hores al dia en un lloc climatitzat, com ara un centre comercial o un equipament públic, com una biblioteca.

Per a aquells que tinguin mascota, també és molt important assegurar-se que tenen aigua en tot moment i que s’estan a l’ombra. A més, cal evitar les hores centrals del dia per passejar-les.
Pel que fa a l’onada de calor, el pic arribarà divendres, amb valors desbocats arreu del país. En el cas de Lloret de Mar, avui s’expera una temperatura màxima de 29 graus i una mínima de 19. De cara a dissabte, s’espera que la temperatura màxima arribi als 32 graus a la vila. Les mínimes de tota la setmana no baixaran dels 18 graus.