Córrer 170 quilòmetres sense parar

La fita pot semblar impossible o molt difícil, però per a persones que entrenen amb normalitat es tracta fins i tot d’un minirepte. Així el defineix l’Alexandra Panayotou, ultrafondista grega, que viu a Catalunya i que sovint es prepara a Lloret. A les 10 del matí ha sortit de la catedral de Girona, amb la […]

Alexandra Panayotou
Córrer 170 quilòmetres sense parar

00:00



La fita pot semblar impossible o molt difícil, però per a persones que entrenen amb normalitat es tracta fins i tot d’un minirepte. Així el defineix l’Alexandra Panayotou, ultrafondista grega, que viu a Catalunya i que sovint es prepara a Lloret.

A les 10 del matí ha sortit de la catedral de Girona, amb la intenció de córrer fins a la costa, a l’alçada de Palamós, i anar resseguint el litoral fins arribar a la ciutat de Barcelona, en concret a la plaça d’Espanya. Un total de 170 quilòmetres, que cobrirà entre avui i demà sense dormir. Una distància que l’Alexandra considera un repte de petites dimensions ja que “em preparo per a fer al juny el següent repte d’ultrafons en solitari: 400 quilòmetres per les quatre demarcacions catalanes”.

Aquesta no és la primera vegada que l’ultrafondista Alexandra corre tants de quilòmetres seguits. “En carretera oberta, he assollit aquesta distància en dues ocasions anteriors: a la Marató de Barcelona i fa dos anys en què vaig córrer 315 km non stop”, exposa.

L’Alexandra té 44 anys. Per a ella, aguantar tots aquests trams sense parar és possible si es manté el cos en bones condicions i la preparació mental és l’adequada. “No només es tracta d’entrenar, també és important la nutrició, la hidratació, saber respectar el descans i la recuperació, i el gran secret: el cap”, apunta.

L’esportista ha fet coincidir aquest entrenament amb la Marató de Barcelona, que es disputarà diumenge. També hi correrà. Abans, però, muntarà un estand a l’exposició que es fa amb motiu de la cursa, i divendres al migdia oferirà una xerrada. El gran repte dels 400 quilòmetres -de caire solidari- s’anomena «Corrent per a ella». La intenció és donar força al paper de la dona. A més de l’Alexandra, compta amb la col·laboració de 65 noies (de 16 anys).

Primera victòria de la temporada del Bàsquet Lloret a la Supercopa masculina

També han guanyat el femení del Bàsquet Lloret, el Club de Futbol Lloret i el Club Vòlei Lloret.

Miguel Molina, obligat a abandonar a les 6 Hores de Fuji

El pilot lloretenc, amb el Ferrari número 50 i els companys Antonio Fuoco i Nicklas Nielsen, va tenir problemes amb els gats hidràulics a les aturades a boxes.

Miguel Molina corre al Japó, en la recta final del Campionat del Món de Resistència

El pilot lloretenc i el seu equip participen a les 6 Hores de Fuji sense opcions a lluitar pel títol, però amb el Campionat de Constructors encara viu.

El sènior femení del Bàsquet Lloret debuta a la Primera Catalana contra l’Olot

El partit es jugarà a dos quarts de vuit de la tarda al pavelló del Molí.