L’Oficina de Català de Lloret farà dos cursos presencials intensius per al mes de juliol destinats als nivells Bàsic 1 i Bàsic 2. Aquesta setmana es fan les inscripcions.
La modalitat dels cursos intensius es fa en molts municipis, però aquí Lloret serà la primera vegada. La directora de l’Oficina, Cesca Cornellà, ha argumentat que a Lloret és temporada alta i sempre s’ha cregut que hi hauria poca demanda, perquè és quan la població sol tenir més feina. No obstant això, aquests últims mesos han tingut molts alumnes dels nivells Inicial i Bàsic 1 que han demanat continuïtat durant l’estiu. Així que tot fa preveure que la demanda serà elevada.
“Normalment, el trimestre d’abril-juny fluixeja força i per això no havíem ofert mai el curs intensiu de juliol, però hem decidit provar-ho perquè aquest trimestre hem fet molts cursos inicials i de bàsic 1”
Cesca Cornellà
Les classes del Bàsic 1 es faran entre el 4 i el 22 de juliol, cada matí de dilluns a divendres; i les del Bàsic 2, del 3 al 28, de dilluns a dijous. En els dos casos, l’horari serà de deu a una.

En el Bàsic 1, l’alumnat surt entenent el català; mentre que en el Bàsic 2, l’objectiu és poder començar a parlar, tot i que encara sense fluïdesa.
“Una persona que acaba el Bàsic 1 t’entén molt bé, perquè ha après molt de vocabulari; i una persona que ha fet el Bàsic 2 és capaç d’explicar moltes coses, no d’una manera espontània, però sí reflexionada”
Cesca Cornellà
Les inscripcions per als cursos intensius de juliol, que són gratuïts, es poden fer aquesta setmana, fins dijous, en línia o bé de manera presencial a l’Oficina de Català, al matí, de deu a dues.