Demà arrenca Montphoto, amb més de 6.000 fotografies a concurs

Amb unes jornades noves per a públic juvenil, el moment més esperat és el lliurament de premis (dissabte, 19 hores, teatre).

Unes de les fotografies finalistes al Montphoto 2015

Paco Membrives
Demà arrenca Montphoto, amb més de 6.000 fotografies a concurs

00:00



Montphoto arrenca demà divendres i s’allarga fins diumenge a Lloret de Mar, amb novetats adreçades al públic juvenil. A més de ponències dels fotògrafs convidats, projeccions i altres activitats, el moment més esperat és el lliurament de premis, dissabte a la tarda al teatre municipal.

Les xifres del Montphoto parlen per si soles. En aquesta edició del concurs internacional de fotografia de natura s’hi ha presentat més de 6.000 imatges, realitzades per més de 600 fotògrafs –tan professionals com amateurs- provinents de 40 països. Un any més, però, els organitzadors troben a faltar participants locals, d’aquí, de Lloret.

Un d’ells, Paco Membrives, valora «molt positivament» la participació al Montphoto i afegeix que, si bé la qualitat de les fotografies és molt elevada, «Monphoto és un concurs on tothom hi té cabuda i oportunitat d’obtenir premi».

Els organitzadors volen subratllar les moltes activitats que es fan aquest cap de setmana. Des de demà i fins diumenge, hi ha ponències, projeccions, exposicions, presentacions de llibres i sobretot les jornades per a joves. Es tracta d’un programa especial i paral•lel al festival dedicat especialment als joves fotògrafs de natura. Es duen a terme demà al matí a la Casa de la Cultura i a l’hotel Monterrey. Aquests seran els dos espais del Montphoto, a més del teatre, on dissabte a partir de les 7 de la tarda es lliuren els premis d’enguany.

Només cal afegir que tots els actes són gratuïts, però l’aforament és limitat. Les inscripcions són obertes al web del festival: www.montphoto.com. Allà trobareu el programa del cap de setmana, a més de les imatges seleccionades per a la final.

Us recomanem que hi feu un cop d’ull.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.

Lloret de Mar celebra la Diada amb un tastet de cultura i una ofrena floral

La plaça de la Vila acollirà una plantada de gegants, un pilar i cançons populars entre d'altres.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.