El PSC ha guanyat les eleccions europees a Lloret de Mar. La formació ha obtingut 3.002 vots, un 26’52% del total. El segueix de prop Junts per Catalunya, amb 2.792 vots, el 24’67%.
Més lluny hi ha ERC, amb 1.838 vots, un 16’24%; Ciutadans ha obtingut 1.451 vots, un 12’82%; Catalunya En Comú – Podemos amb 829 vots, un 7’32%; PP amb 545 vots, un 4’82%; VOX amb 282 vots, un 2’49% i el PACMA amb 204 vots, un 1’80%. La resta de vots són residuals en diferents partits.
El representant del PSC a Lloret, Francisco Pastor, està molt satisfet dels resultats, tot i que creu que cal estar alerta amb l’extrema dreta. La candidatura de Carles Puigdemont, que ha guanyat en el conjunt de Catalunya, ha quedat en segon lloc a Lloret. Tot i així, el representant del partit a la vila, Jaume Dulsat, creu que és un bon resultat tenint en compte els resultats de les generals fa poques setmanes. I destaca, també, que els lloretencs han sabut distingir el vot a les europees del vot a les municipals, on Junts per Lloret ha obtingut 30 vots més.
La tercera força que ha rebut més suport a les eleccions europees a Lloret de Mar és ERC, on fins i tot la formació ha obtingut 250 vots més que a les municipals. En aquest sentit el portaveu, Jordi Orobitg, creu que cal fer autocrítica per saber com poden millorar per arribar a aquests electors.
Ciutadans també presentava candidatura a les europees. A Lloret han estat els quarts més votats i Jordi Hernández creu que és un bon resultat, tot i que està satisfet que en l’àmbit local hagin rebut 75 vots més.
Des dels comuns, Miguel Gracia no està satisfet amb els 829 vots de les europees i creu que la coalició amb Podem no acaba de funcionar.
El PP ha estat la sisena força a Lloret de Mar pel que fa a les europees. El candidat a la vila, Miguel Moreno, però, insisteix en què ell només se centra en el municipi.
En el conjunt de Catalunya, Junts per Catalunya-Lliures per Europa s’ha imposat a les quatre províncies, amb més de 987.000 vots, i, comptant els sufragis arreu de l’estat, supera el milió de vots. De fet, tant Carles Puigdemont com l’exconseller de Salut Toni Comín han obtingut escó a l’Eurocambra.
També cal destacar que, en el conjunt de l’Estat, la llista d’ERC, Bildu i el BNG ha obtingut un eurodiputat més que JxCat, tres. D’aquesta manera, seran eurodiputats els republicans Oriol Junqueras i Diana Riba i el representant d’EH Bildu Pernando Barrena.
Pel que fa al global de l’Estat, el PSOE s’ha imposat amb claredat, seguit del PP, Ciutadans, Podem i VOX.