Els Pressupostos Participats es podran votar per internet amb la Plataforma Civiciti

És una de les mesures impulsades per l'Ajuntament amb l'objectiu d'incrementar la participació, que l'any passat va rondar el 2%.

Cartell dels Pressupostos Participats

Jaume Dulsat
Els Pressupostos Participats es podran votar per internet amb la Plataforma Civiciti

00:00



Lloret de Mar ha posat en funcionament una plataforma en línia per als Pressupostos Participats, que acaben d’engegar la segona edició. La plataforma és Civiciti. La finalitat és oferir als veïns la possibilitat de proposar, debatre i votar alguna proposta de millora dins de l’espai públic municipal, tal com ha explicat l’alcalde, Jaume Dulsat.

Una altra novetat és que també hi poden participar les persones amb segona residència. Tot plegat ha de contribuir a incrementar la participació –que l’any passat va rondar el 2%– i consolidar la iniciativa. A més, ara es comencen a acabar els projectes escollits l’any passat i això dóna credibilitat als Pressupostos Participats.

Com l’any passat, s’ha reservat una partida de mig milió d’euros, per poder finançar aquests projectes que trien els mateixos lloretencs. Ara ens trobem en la primera fase, que consisteix en fer propostes en línia. Les propostes s’han de fer arribar a la plataforma fins el 12 de març. De fet, ja n’hi ha unes quantes de fetes, que es poden consultar i debatre de forma virtual.

Per exemple, eixamplar la vorera del carrer Ramon Casas, millorar el sistema de neteja del passeig de Fenals, millorar la senyalització cap a la urbanització Els Llorers, executar la rotonda d’accés en aquesta mateixa urbanització, asfaltar l’avinguda de les Arts o bé millorar les zones verdes del Monterrey. Altres propostes que trobem passen per soterrar els cables que pengen dels arbres al passeig Verdaguer i la plaça de l’Església, i adaptar l’aparcament de sorra de Can Ribalaigua.

L’alcalde apunta que a través dels Pressupostos Participats, els veïns poden col•laborar en la presa de decisions i jugar un paper més actiu en la vida pública. D’aquesta manera, l’Ajuntament coneix les preocupacions i peticions dels ciutadans en la matèria de pressupostos municipals, la qual cosa li permetrà prendre decisions informades.

L’any passat els ciutadans van poder proposar i triar propostes a través d’un formulari web o de forma presencial en les diferents assemblees.

 

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.