La Costa Brava compta amb una patrulla marítima de Mossos d’Esquadra

Es tracta d'una aspiració històrica del cos i la intenció és cobrir tota la costa catalana l'estiu de l'any que ve.

L'embarcació dels Mossos d'Esquadra

Eduard Sallent, Miquel Buch i Damià Calvet
La Costa Brava compta amb una patrulla marítima de Mossos d’Esquadra

00:00



La Costa Brava ja compta amb una patrulla de Policia marítima dels Mossos d’Esquadra. La previsió inicial era que els 35 mossos seleccionats per formar part de la unitat s’incorporessin l’1 de juliol però la covid-19 ha retardat tant la formació dels agents com l’adquisició de les tres embarcacions que operaran des de les bases de Palamós (Baix Empordà), Vilanova i la Geltrú (Garraf) i l’Ametlla de Mar (Baix Ebre).

De moment, aquesta setmana han començat a desplegar-se a Palamós, amb la unitat aquàtica que cobrirà tota la Costa Brava –inclòs, per tant, Lloret de Mar. La intenció és que l’estiu del 2021, ja estiguin plenament operatives les altres dues bases. El comissari en cap dels Mossos, Eduard Sallent, reconeix la nova unitat tanca una aspiració que el cos té des de fa molts anys i assegura que la proximitat serà essencial en el nou servei.

Imatges des de l’interior de l’embarcació (ACN)

Pel que fa als agents que s’encarregaran d’aquest servei, s’han escollit 35 policies d’entre 400 aspirants; molts d’ells ja coneixedors del mar i amb experiència en navegació.

En concret, aquests 35 mossos seleccionats començaran la formació al setembre. La previsió és que la unitat es desplegui completament a partir de l’abril de l’any vinent, ja amb els efectius i el material necessari.

El conseller d’Interior, Miquel Buch, i el de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, han inaugurat aquest dilluns la base marítima de Palamós, que marca l’inici del desplegament de la Policia Marítima-Mossos d’Esquadra.

La Policia Marítima la capitanejaran un inspector i un sergent, i a cada base marítima hi haurà destinats deu mossos (un sergent, tres caporals i agents) mentre que els altres tres policies «reforçaran zones concretes». En total, una unitat formada per 52 efectius (els 35 pendents de formació i els 17 de la unitat aquàtica).

Fonts del cos han indicat que la voluntat és «assumir les competències» que pertoquen als Mossos d’Esquadra en l’àmbit marítim. Per això, les mateixes fonts remarquen que «no renuncien» a perseguir delictes al mar, a banda d’altres tasques relacionades amb l’àmbit administratiu i de seguretat com podrien ser evitar festes multitudinàries a cales o procedir a desallotjaments per via marítima en cas d’incendi. Unes tasques que, remarquen, es faran conjuntament amb els altres cossos que tenen competències al mar.

Els sindicats policials recorren el decret que obliga la Policia Local a fer hores extres

El govern defensa que la mesura és excepcional per garantir la seguretat durant la temporada alta, mentre CSIF i SIP-FEPOL denuncien la falta de voluntat negociadora.

L’alcalde Lamelas obliga la Policia Local a fer hores extra durant la temporada d’estiu

A través d'un decret, els agents hauran de treballar fora de la seva jornada sempre que l'inspector en cap ho cregui convenient, fins al 31 d'agost.

Adrià Lamelas: «Als 18 agents cívics que teníem a la nit, n’hem incorporat 4 a la tarda»

L’objectiu és explicar les normatives de civisme i treballar perquè el turisme sigui respectuós amb els veïns i amb l’espai.

Risc molt alt d’incendis a Lloret de Mar, on està activat el nivell 3 del pla alfa

Des de Protecció Civil es demana màxima precaució a l'hora de fer activitats en zones boscoses i el compliment de totes les normes.