La Piscina de Lloret, seu del Campionat d’Espanya de natació adaptada amb 200 participants

Hi competeixen 65 clubs d'arreu de l'Estat i l'organització està molt satisfeta de les bones xifres de participació, similars a les que tenien abans de la pandèmia.

Ricardo Yebenes
La Piscina de Lloret, seu del Campionat d’Espanya de natació adaptada amb 200 participants
00:00

200 esportistes de 65 clubs d’arreu de l’Estat participaran aquest cap de setmana al Campionat d’Espanya de Natació Adaptada a la Piscina de Lloret.

L’organització va a càrrec de B-Swim. Un dels socis fundadors, Ricardo Yebenes, està molt content de l’elevada participació amb què comptaran, similar al nombre de participació prepandèmica.

El campionat comptarà amb les proves d’estil lliure, braça, papallona, esquena i estils. Pràcticament les mateixes proves que en la natació convencional, amb algun petit canvi en la prova dels 150 estils per les característiques dels nedadors.

Yebenes assegura que el campionat d’aquest cap de setmana serà d’un nivell molt elevat perquè alguns esportistes ja tenen plaça per anar als Jocs Paralímpics de Tòquio, però encara n’hi ha que no i aquesta és l’última prova per aconseguir el bitllet. A més, insisteix en què la natació adaptada és molt espectacular.

“No caldria dir-ho, però jo no em cansaré de dir-ho: estem parlant d’esportistes professionals i d’esportistes d’alt rendiment”

Ricardo Yebenes

Pel que fa a l’emplaçament, la Piscina de Lloret és ideal per a un campionat com aquest.

“Em sembla que és una de les millors piscines de tot Espanya i, a més, és una instal·lació absolutament accessible i això no és fàcil de trobar”

Ricardo Yebenes

Entre els participants hi haurà la lloretenca Anna Sabariego, que intentarà revalidar el títol de campiona d’Espanya de Natació adaptada en la modalitat de 50 metres esquena. Sabariego competirà amb el Club Natació Mataró, que compta amb una dotzena de participants. Entre tots, intentaran sumar el màxim de punts possibles per mantenir-se com a campions d’Espanya com a club.

El Campionat d’Espanya de natació adaptada es disputarà aquest dissabte i diumenge a la Piscina de Lloret.

Primera victòria de la temporada del Bàsquet Lloret a la Supercopa masculina

També han guanyat el femení del Bàsquet Lloret, el Club de Futbol Lloret i el Club Vòlei Lloret.

Miguel Molina, obligat a abandonar a les 6 Hores de Fuji

El pilot lloretenc, amb el Ferrari número 50 i els companys Antonio Fuoco i Nicklas Nielsen, va tenir problemes amb els gats hidràulics a les aturades a boxes.

Miguel Molina corre al Japó, en la recta final del Campionat del Món de Resistència

El pilot lloretenc i el seu equip participen a les 6 Hores de Fuji sense opcions a lluitar pel títol, però amb el Campionat de Constructors encara viu.

El sènior femení del Bàsquet Lloret debuta a la Primera Catalana contra l’Olot

El partit es jugarà a dos quarts de vuit de la tarda al pavelló del Molí.