La remodelació de l’avinguda de Vidreres avança per fases mentre continua la redacció del projecte global

La regidora d’Urbanisme, Míriam Rodríguez, explica que l’Ajuntament ha signat un conveni d'expropiació amb la propietat de la finca situada al número 3-5, com ja va fer amb l'immoble al número 15, per guanyar espai de vorera.

Míriam Rodríguez
La remodelació de l’avinguda de Vidreres avança per fases mentre continua la redacció del projecte global
00:00

La transformació de l’avinguda de Vidreres de Lloret de Mar avança per fases. Després de la signatura del conveni d’expropiació dels terrenys situats al número 3-5, que permetrà guanyar 155 metres quadrats d’espai per a la vorera, l’Ajuntament treballa ara en les actuacions previstes en aquest punt i també al número 15 de l’avinguda.

La regidora d’Urbanisme, Míriam Rodríguez, destaca que la signatura del conveni és un pas important per avançar en la transformació d’aquest eix.

“Parlem d’un punt que és especialment estret. Amb aquesta actuació podem guanyar 155 metres quadrats d’espai per fer vorera, és continuar guanyant espai per les persones i fer que aquest eix sigui més accessible, sigui més còmode i a més sigui més segur”

Míriam Rodríguez

Pel que fa al número 15, l’expropiació ja es va completar fa uns mesos i actualment està oberta la licitació per executar els treballs d’enderroc i adequació de l’entorn. L’actuació permetrà eliminar una part del pati d’una casa antiga i ampliar la vorera en aquest punt.

Un dels elements que genera més incertesa és la portalada de la finca, que conté elements catalogats com a Bé Cultural d’Interès Local. La intenció inicial de l’Ajuntament era desmuntar-la i tornar-la a col·locar una mica més enrere, però els serveis tècnics han advertit que el seu estat de conservació ho dificulta.

“La nostra intenció era desmuntar la portalada i deixar-la igual però una mica més enrere, però els serveis tècnics ja ens han dit que això serà pràcticament impossible perquè la portalada està molt malmesa. Al desmuntar-la, molt previsiblement hi haurà trossos que es podran desfer. Farem tot el possible per poder-la conservar en el millor estat com a patrimoni cultural del municipi.”

Míriam Rodríguez

Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament intentarà conservar els elements patrimonials en el millor estat possible.

Les actuacions a l’avinguda de Vidreres no tenen, però, un calendari global tancat. Rodríguez explica que el projecte de remodelació integral és complex i que es desenvoluparà per fases, a mesura que es completin les diferents tramitacions.

“És un projecte important i requereix diferents fases i actuacions. Paral·lelament es continua en la redacció del projecte global, per això més que donar un calendari concret, que ara mateix no seria rigorós donar-lo, el que podem explicar és que anirem avançant per fases, a mesura que es vagin completant les diferents tramitacions.”

Míriam Rodríguez

La regidora defensa que aquestes actuacions permeten començar a materialitzar el canvi a l’avinguda de Vidreres, un eix que ha posat en valor perquè connecta diferents punts del nucli urbà i concentra un volum important de trànsit i de vianants.

Els veïns del Nucli Antic i l’Ajuntament expliquen avui les novetats dels ajuts per al tractament de façanes

Les subvencions van en funció dels metres quadrats de la reforma i serveixen per a parets o neteja de grafittis, entre d'altres.

Lloret de Mar obre un procés participatiu per definir la remodelació de l’Avinguda de Vidreres

L’Ajuntament convoca aquest dimecres una jornada oberta a veïns i negocis per recollir propostes sobre el futur d’una de les principals vies del municipi.

Els ‘comuns’ organitzen un acte informatiu amb els veïns sobre la remodelació de l’avinguda de Vidreres

Volen recollir propostes aquest dissabte (18h) al centre cívic del Molí.

La meitat de les inversions del 2026 a Lloret de Mar es destinen a la via pública i urbanisme

Els projectes més destacats són la remodelació de l'avinguda de Vidreres, Puig de Castellet, el pla de barris i millores als carrers.