Un assassinat de l’any 2000 a Lloret de Mar obre la segona temporada del programa Crims a TV3, aquest vespre. Es tracta del cas Piris, que investigava l’assassinat de Ricardo Piris Piris, a qui l’agost del 2000 van trobar mort a ganivetades a casa seva.
El programa de Carles Porta recull testimonis dels fets i de la investigació, com el de l’inspector dels Mossos d’Esquadra Xavier Domènech.
“El cadàver presentava 20 ganivetades. Això no és gens habitual. Aquest tipus d’homicidi indica molta ràbia, és un crim que nosaltres anomenem molt passional; no és un crim de violència comú per un robatori”
Xavier Domènech
El programa recordarà que el primer en denunciar als Mossos la desaparició de Piris va ser el propietari d’un bar del municipi, del qual la víctima era client habitual. El desaparegut era un jubilat extremeny sense fills que, quan no era a casa, sempre era al bar Pensión Rosi. Però el propietari feia una setmana que ni el veia ni en sabia res.
Els agents es van desplaçar fins al seu domicili, ubicat al carrer Santa Julita, al barri de Puigventós. Ningú no va contestar i van trobar una finestra oberta i les claus damunt la taula. Les van aconseguir amb l’ajuda d’una branca i van poder entrar. A la tercera planta, van trobar el cos de Ricardo Piris despullat, de bocaterrosa, cosit a ganivetades i amb un preservatiu al penis.

El primer programa de la segona temporada de Crims a TV3 es podrà veure avui dilluns, quan passin cinc minuts de les deu de la nit. Recordem que Crims neix del programa homònim de Catalunya Ràdio, que explica crims reals de manera novel·lada i que ja va emetre el cas Piris el novembre del 2019.