25 C
Blanes

Les inscripcions als cursos de català es fan en línia

És una de les novetats. A més, s'ha ampliat l'oferta de cursos per fer de manera virtual i s'han reduït els presencials.

Cartell cursos de de català
Cartell cursos de de català
Cesca Cornellà

Obertes, des d’avui dilluns, les inscripcions per als cursos de l’Oficina de Català, que ha ampliat la seva oferta de cursos virtuals. Les classes començaran l’última setmana de setembre i la directora de l’oficina de Lloret, Cesca Cornellà, exposa que la principal novetat és que la situació de pandèmia ha impulsat el CPNL a ampliar l’oferta per fer cursos en línia.

Uns cursos que funcionen de manera diferent als presencials, malgrat que la matèria que s’hi imparteix és la mateixa. “Són molt diferents, perquè no són classes en línia, és a dir, la persona que s’apunta a un curs en línia té accés a uns materials i té accés a un tutor o tutora, però no de manera sincronitzada; és a dir, hi haurà moments sincronitzats en què l’alumne i el professor podran parlar via vídeotrucada, però no serà com un curs presencial en què hi ha classe el dimarts i el dijous de deu a dotze, per exemple”, ha explicat Cornellà.

Com sempre, s’ofereixen diferents nivells que van des de l’inicial, per a nouvinguts que no coneixen el català, fins als de suficiència i superior, a més del bàsic, l’elemental i l’intermedi. Però mentre que l’oferta virutal s’incrementa, s’ha reduït l’oferta de cursos presencials. No hi haurà cursos de nivells intermedi, suficiència ni superior, “ni a Lloret ni a tot el territori”. Així doncs, “la presencialitat es limita des del nivell incial fins al nivell elemental” perquè “les aules tenen molta menys capacitat que abans”, de manera que cada grup estarà limitat a 12 alumnes.

Els cursos presencials compliran totes les mesures de seguretat de la Covid-19, com la neteja i ventilació d’espais, l’ús de mascareta, la distància interpersonal i la rentada de mans.

Una altra novetat destacada és que les inscripcions es poden fer en línia, a través del web de l’Oficina de Català de Lloret de Mar. Per a més informació, es pot trucar al telèfon 972 36 18 34 o enviar un correu electrònic a [email protected]. Cal tenir present que l’atenció presencial només es farà amb cita prèvia.

De moment, poden apuntar-se de manera preferent els alumnes que ja estudiaven el curs passat i, a partir de dijous, l’oferta estarà disponible per a tothom.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.