Les valoracions dels guanyadors dels premis Es Niell, de l’Obreria

Malak Chaibi, de 14 anys, es mostra orgullosa de rebre un guardó per un relat escrit en català, que no és la seva llengua materna.

Els tres guanyadors dels premis Es Niell, atorgats per primer cop.
Malak Chaibi, Tomàs Ribau, Pep Toni Bauçà
Les valoracions dels guanyadors dels premis Es Niell, de l’Obreria
00:00

Orgullosa d’haver rebut un premi per un relat escrit en català. Així es mostra la lloretenca Malak Chaibi que, amb 14 anys, ha estat la guanyadora del segon guardó dels premis Es Niell, organitzats per l’Obreria de Santa Cristina.

La jove estudiant de l’Institut Rocagrossa ha escrit “Quan el sol deixi de brillar”, i ho ha fet en català, que no és la seva llengua materna. Es mostra “molt contenta amb els organitzadors per donar-me aquesta oportunitat d’escriure en català i poder guanyar un premi, és tot un orgull”.

niell 1

El relat de la Malak parla sobre les experiències d’un soldat de guerra. L’autora assenyala que la intenció de la narració és mostrar els sentiments d’aquests soldats que, a banda de combatre en conflictes bèl·lics, també han de combatre «les seves pròpies lluites internes».

Aquest ha estat un dels premis de la primera edició del concurs “Es Niell”. El primer premi de la categoria jove va ser per en Tomàs Girbau, estudiant del col·legi Bell·lloc del Plà, de Girona, per l’obra “La casa de les mil veus”. El guanyador afirma que “m’ha fet molta il·lusió el premi Es Niell, considero que és una iniciativa molt bona”.

niell 2

Pel que fa a la categoria d’adults, el guardó el va rebre el mallorquí Pep Toni Bauçà, amb l’obra “La vida secreta de les estrelles”. La valoració del concurs “no pot ser millor, a banda de ser un dels guardonats, em vaig trobar amb gent apassionada per la seva cultura i la seva terra”.

La primera edició dels premis Es Niell, de l’Obreria de Santa Cristina, han comptat amb 54 treballs presentats en la categoria d’adults i 7 treballs escrits per joves de 14 a 17 anys.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.