24.1 C
Blanes

L’institut Rocagrossa se suma a la Nit Europea de la Recerca

Al llarg de la tarda, donarà a conèixer un seguit de projectes fets pels alumnes juntament amb els científics del CEAB, a més de tallers i experiments.

Els alumnes del Rocagrossa, en una xerrada sobre ciència.
Els alumnes del Rocagrossa, en una xerrada sobre ciència.
Quique Molina

L’Institut Rocagrossa obre les portes avui, amb motiu de la Nit Europea de la Recerca a Catalunya. Al llarg de la tarda, donarà a conèixer un seguit de projectes fets pels alumnes juntament amb els científics del CEAB (Centre d’Estudis Avançats de Blanes).

Com per exemple la iniciativa de recollir i analitzar els microplàstics a les platges, la fauna de Lloret o l’anomenat ‘mosquito alert’. Les tasques realitzades s’explicaran a través d’uns estands.

El públic podrà fer experiments amb pressions, temperatures i densitats, i a més s’ofereix un taller de descoberta científica.

Quique Molina, director de l’Institut Rocagrossa, subratlla que “ens sumen a la Nit de la Recerca per la nostra aliança amb el CEAB i per apropar la ciència a la ciutadania”.

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment anual dedicat a divulgar i apropar la ciència de forma planera i divertida a totes les edats. Es duu a terme l’últim divendres del mes de setembre, per donar a conèixer els avenços científics que es desenvolupen al territori. En aquesta edició, es fa un especial èmfasi en apropar la recerca als centres educatius.

En el cas de Lloret, el Rocagrossa s’hi suma amb una jornada de portes obertes avui divendres, a partir de les 17.30h.

Contingut per a tu

Lloret de Mar demana a la Generalitat que arregli la part nord del passeig de Fenals

L'alcalde Lamelas qualifica aquesta obra "d'imprescindible" i la voluntat és que es doni continuïtat al projecte del sector sud.

Fede Guich afirma que “les skate series del cap de setmana ens posicionen com a destinació esportiva”

La primera aturada de la competició ha comptat amb 70 riders, que han saltat més de 6 metres d'alçada.

Aquest dijous es reparteixen els 393 tiquets de vaixell per anar a Santa Cristina

La venda es durà a terme al Museu del Mar i a l’oficina central de Turisme, a l’avinguda de les Alegries.

Torneig de veteranes, amb Atlètic Club i entitats de Castellar, Figueres i Tordera

La competició Màgic Park arriba a la 2a edició, després de l'èxit de l'any passat.

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...