Lloret de Mar posa en marxa el Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBI

Aquest dimarts s'ha signat l'acord entre l'Ajuntament i el departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

Presentació del SAI

Jordi Sais, Mònica Cunill, Mireia Mata, Isabel Arnaud
Lloret de Mar posa en marxa el Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBI

00:00



Entra en funcionament a Lloret de Mar el Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBI (SAI), de persones lesbianes, gais, transexuals, bisexuals i intersexuals. El servei ja funciona, ubicat al primer pis de la Casa de la Cultura, on hi ha el punt d’atenció a les dones.

Moment de la signatura del conveni

Aquest dimarts s’ha signat l’acord entre l’Ajuntament i el departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, que permet impulsar aquest SAI, el qual passa a formar part d’una xarxa d’àmbit català.

El SAI ofereix assessorament jurídic, psicològic, informació personalitzada i un espai de sensibilització. Va adreçat a persones que pateixin o estiguin en risc de patir discriminació o violència per la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere. El SAI és també un servei d’informació sobre la diversitat al voltant de l’orientació sexual i la identitat de gènere, i especialment per prevenir l’anomenada LGTBIfòbia.

Jordi Sais, regidor d’Acció de Govern, destaca que la voluntat del consistori és impulsar polítiques perquè les persones puguin viure una vida plena sense que la seva orientació sexual o la identitat de gènere hagin de comportar cap impediment. Mònica Cunill, regidora de la Dona, afegeix que aquestes polítiques no s’adrecen a un col·lectiu només sinó al conjunt de la societat. La directora general d’Igualtat, Mireia Mata, ha volgut explicar que es treballa per garantir els drets del col·lectiu LGTBI, que són els drets de tothom.

El SAI és un recurs que es posa en funcionament per donar resposta a situacions de discriminació, i també, a qualsevol necessitat d’acompanyament, suport o informació que tingui la ciutadania en relació a la diversitat sexual i de gènere, i consolidar-se com a referent local LGTBI. Isabel Arnaud, que és transsexual, a qui vam entrevistar fa unes setmanes al programa Amb veu pròpia, valora en termes molt positius el nou servei.

La regidoria de la Dona, que es passarà a dir regidoria d’Igualtat, ha editat uns díptics informatius sobre el Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBI. També es faran campanyes de sensibilització i prevenció. En l’actualitat hi ha 60 punts de SAI arreu del territori català i s’espera arribar a un centenar.

Lloret té més de 16.000 residents estrangers, el 38% de la població

La xifra absoluta creix respecte a l'any 2023, però el pes de la població estrangera es redueix.

L’Ajuntament estrena una nova Agenda d’Activitats virtual

El nou portal permet consultar de manera més àgil la programació del municipi i està disponible en quatre idiomes.

SOS Costa Brava i Aturem la C-32 demanen retirar el projecte de la prolongació de l’autopista

Ambdues plataformes consideren inconcebible que el Departament de Territori continuï impulsant el projecte.

Lloret acull més d’una vintena de rodatges durant el primer semestre de 2026

El Mundo Era Nuestro i l'episodi del Pla Seqüència amb Nina i Jordi Basté, són alguns dels projectes més destacats.