Lloret elabora el primer calendari interreligiós local de tot Catalunya

Aquesta vocació pionera es va posar de manifest en la presentació del document, dissabte passat, al Jardí de la Pau.

Presentació del calendari interreligiós, dissabte passat, al Jardí de la Pau

Enric Vendrell, Lluïsa Baltrons
Lloret elabora el primer calendari interreligiós local de tot Catalunya

00:00



El calendari interreligiós de Lloret de Mar és el primer que s’elabora a tot Catalunya en l’àmbit local. Aquesta vocació pionera es va posar de manifest en la presentació de l’esmentat calendari, dissabte passat, al Jardí de la Pau.

El document recull les festivitats i dates assenyalades de les esglésies catòlica, evangèlica, ortodoxa, així com de l’hinduisme, l’islam i el sikhisme. També inclou un mapa de la vila que assenyala les ubicacions dels diferents centres de culte, com la parròquia de Sant Romà, l’ermita de Sant Quirze, les tres mesquites, la gurdwara i la seu de l’església evangèlica de Filadelfia.

La presentació va reunir una setantena de persones, entre elles el director d’Afers Religiosos de la Generalitat. Enric Vendrell va destacar que el calendari «és una bona eina per mostrar la diversitat religiosa que hi ha a Lloret».

La regidora Lluïsa Baltrons va recordar que el calendari és una iniciativa de la Taula de Diàleg Interreligiós, on hi ha representades les diferents comunitats religioses de la vila. Assenyala que «es fer palesa la necessitat de reconèixer l’altre i la seva identitat, les festivitats, allò més important de cada tradició en què hi ha més semblances del que pensem».

En el decurs de la presentació, Enric Vendrell va donar una xifra: a Catalunya es practiquen tretze religions diferents. En aquest sentit, explica que «El govern treballa perquè aquesta diversitat sigui un fet positiu, una riquesa, perquè no fa tant de temps que això es dóna i n’hem d’aprendre».

La presentació del calendari interreligiós va comptar amb una pregària conjunta per part de les diferents comunitats en què cada representant va llegir-ne un fragment en la seva llengua d’origen. Segons fonts municipals, el calendari no ha de ser un producte final sinó una eina de treball per a diferents sectors i persones. Qui en vulgui un, s’ha d’adreçar al Pla Local d’Acollida i Ciutadania de l’Ajuntament

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.