Miguel Hermoso i Ezequiel Montes, al II festival de cinema de Lloret Negre

El festival es farà aquesta setmana, de divendres a diumenge, i donarà el Premi Honorífic a Marta Martorell, actriu de doblatge de la senyora Fletcher.

Miguel Hermoso (Huelva Información)
Angelique Pfitzner
Miguel Hermoso i Ezequiel Montes, al II festival de cinema de Lloret Negre
00:00

Arriba la segona edició del Festival Internacional de Cinema Negre i Social Lloret Negre. L’esdeveniment tindrà lloc de divendres a diumenge, amb epicentre al Teatre de Lloret i seu oficial a l’hotel Roger de Flor.

Entre tots els actes programats al llarg dels tres dies, cal destacar l’entrega dels Premis Dafne, que compten amb 13 categories. El més rellevant és el Premi Honorífic, que aquest any recaurà en Marta Martorell, actriu de doblatge, molt coneguda per posar veu a la mítica senyora Fletcher. N’ha parlat la impulsora de Lloret Negre, Angelique Pfitzner.

“Es donarà el Premi Honorífic per tota una trajectòria a Marta Martorell, la veu reconeguda que tothom coneixem de la senyora Fletcher”

Angelique Pfitzner
Marta Martorell, actriu de doblatge que va posar veu a la senyora Fletcher
Marta Martorell, actriu de doblatge que va posar veu a la senyora Fletcher

Precisament sobre els Premis Dafne, divendres a la tarda es projectaran els set curtmetratges finalistes a l’Hotel Roger de Flor, mentre que dissabte, al Teatre, s’hi podran veure els tres llargmetratges finalistes (dos al matí i un a la tarda). L’entrada és oberta a tothom i l’entrega de guardons es farà a les set de la tarda. Cal afegir que, en aquesta edició, s’han presentat al concurs 45 llargmetratges i 80 curts, provinents de diferents països.

De cara a diumenge al matí, es faran dues taules rodones amb reconeguts professionals del món audiovisual. Els primers en sortir a l’escenari seran el periodista i escriptor Toni Muñoz, el forense Bernat Tiffon, la senadora Consol Cantenys i l’actriu i productora Cecilia Gessa. A partir de les deu del matí, parlaran sobre dones assassines. Mentre que a les dotze del migdia, seria el torn de Miguel Hermoso i Ezequiel Montes, que oferiran una xerrada sobre cinema negre. Montes, per cert, va guanyar la primera edició del festival Lloret Negre, amb el llargmetratge Hombre muerto no sabe vivir.

“Podrem gaudir del referent del gènere negre en cinema, que és Miguel Hermoso, director i productor, i de la nova veu que està trepitjant fort, que és Ezequiel Montes”

Angelique Pfitzner

I encara cal remarcar una altra de les activitats, que és una novetat aquest any: es projectarà a l’institut Coll i Rodés la pel·lícula Dimensió Oberta, dirigida per Raúl Álvarez, un madrileny de només 11 anys.

Des de Lloret Negre, animen a tothom a gaudir de les activitats obertes de la segona edició del festival de cinema, que es farà, com hem dit, de divendres a diumenge.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.