25 C
Blanes

‘Quan érem bruixes’ tancarà el cicle Cinema i Dona, aquest dijous

La projecció del Cineclub Adler, amb la col·laboració de l'Aurora, es farà a les 20.30 hores, al Teatre.

Una imatge de 'Quan érem bruixes'
Una imatge de 'Quan érem bruixes'
Joan Moret

La pel·lícula que ha programat el Cineclub Adler aquest dijous ens transportarà a l’Edat Mitjana. En el marc del cicle Cinema i Dona, en col·laboració amb l’Aurora, es projectarà Quan érem bruixes, de la directora nord-americana Nietzchka Keene.

El film està basat en el conte Sota el ginebró, dels Germans Grimm. Les protagonistes són la Margit i la seva germana gran, la Katla, que fugen a la muntanya després de la mort de la mare, a qui van cremar per bruixa. Les dues germanes troben refugi amb en Jóhann, un vidu que viu amb el seu fill petit, en Jónas.

El president del cineclub, Joan Moret, remarca que és molt interessant com la directora dona la volta a la imatge tradicional de les bruixes. “La idea que una directora agafi un conte dels Grimm que no és especialment just amb la figura de les dones, en aquest cas de la icona del feminisme en què s’ha convertit la bruixeria, i que el transformi per interpretar la bruixeria com una mena de contrapoder feminista és molt interessant per cloure un cicle que precisament el que fa és donar veu a l’autoria feminista”, ha comentat Moret.

“Que transformi la figura de les bruixes per interpretar la bruixeria com una mena de contrapoder feminista és molt interessant”

Joan Moret

La pel·lícula es va estrenar el 1990, però no arriba a la gran pantalla fins trenta anys més tard. És ara quan la Universitat de Wisconsin l’ha reivindicat i l’ha restaurat. I ho ha fet remarcant que aquest va ser el primer film de la directora Nietzchka Keene, però també de la carismàtica cantant islandesa Björk que, després de deixar Sugarcubes, tot just iniciava la seva carrera en solitari.

“Compta amb la magnètica presència de Björk que és una artista amb reconeixement internacional i que, en el moment en què va fer la pel·lícula, encara conservava una innocència i un rostre infantil que a la pel·lícula li va molt bé”

Joan Moret

Una representant de l’Aurora, Maite Rodríguez, també considera que és una molt bona pel·lícula per incloure al cicle Cinema i Dona.

“La pel·lícula reflexiona sobre la condició femenina i ens porta als diferents imaginaris de les dones com a bruixes; tothom sap que a l’Edat Mitjana les dones eren tractades com a bruixes quan, en realitat, eren dones sàvies”

Maite Rodríguez

Quan érem bruixes es podrà veure demà dijous, a dos quarts de nou del vespre, al Teatre de Lloret i tancarà el cicle Cinema i Dona.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.