Lloret de Mar és la seu, aquest cap de setmana, d’una trobada d’animadors de cant litúrgic. Reunirà una vuitantena de persones, vingudes d’arreu dels Països Catalans.
La iniciativa culmina uns cursos que duu a terme l’Abadia de Montserrat per treballar la direcció musical de les celebracions litúrgiques, és a dir, de les misses. La trobada es fa cada any en un municipi diferent i enguany és el torn de Lloret.
Una de les responsables de l’organització és la lloretenca Anna Blasco, que valora de manera molt positiva que la vila sigui la seu d’aquesta trobada. Assegura que “tot allò que ve de Montserrat sempre és un honor poder-ho acollir, no tots els pobles tindran la sort de poder acollir algun any aquesta trobada”.
Els participants gaudiran de visites arreu de la destinació, com els jardins de Santa Clotilde, l’ermita de Santa Cristina o el casc antic de Lloret. Per descomptat, oferiran concerts amb les corals de la vila, en aquest cas: l’Alba de Prima, els Petits Cantors, la Unió Lloretenca, la Tot Cor dels jubilats, la Multicultural de la Selva i Ars Nova Lloret.
Aquests concerts seran dissabte a les 21.30 h així com diumenge a les 13.00 h. Blasco detalla que “el de dissabte al vespre l’ofereix la parròquia i el segon concert, diumenge, l’ofereixen els visitants a la gent de Lloret”.
A banda, hi haurà moments destacats com el cant del Virolai, que es farà dissabte a les 20.00 h a la majòlica del carrer de la Vila, al davant de la façana de la parròquia, o la missa de diumenge a les 12.00 h, amb la presència del Bisbe de Girona, Francesc Pardo.