Una dona guanya per primer cop el premi d’honor del concurs internacional Montphoto

És Irma Szabo, en una edició en què els fotògrafs hongaresos han estat guardonats en 4 de les 10 categories principals.

'Night walking', d'Irma Szabo, és la fotografia guanyadora del premi d'honor.
Paco Membrives
Una dona guanya per primer cop el premi d’honor del concurs internacional Montphoto
00:00

Una dona guanya per primera vegada el concurs internacional de fotografia de natura Montphoto. És l’hongaresa Irma Szabo, per una preciosa imatge d’un cabirol, un cérvol petit, feta a la nit a Hongria. L’autora explica que «vaig tractar de fer fotos interessants emprant exposicions llargues, no és fàcil perquè els animals no paren de moure’s, vaig passar moltes nits esperant els cabirols».

Paco Membrives, de l’associació Montphoto, destaca com a curiositat que, de les 10 categories del concurs, 4 les han guanyat hongaresos «per l’afició que hi ha a Hongria per la fotografia».

premi especial Julia Ferrer Lloret
‘Cau la nit’ de Júlia Ferrer Morell. amb el premi especial de Lloret de Mar.

Dins dels premis especials, el de Lloret ha estat per a Júlia Ferrer per a la fotografia ‘Cau la nit’ en què un gripau fa una visita inesperada al jardí de casa. Mentre que dins de Changing Planet una alumna del Coll i Rodès ha estat premiada.

Un altre dels premis destacats és el de Portafolis de Natura, que ha recaigut en l’espanyol Jaime Rojo, pel treball ‘Salvar a la Monarca’. Un excel·lent reportatge que mostra com cada any, les papallones monarca emprenen un dels viatges més extraordinaris i perillosos del planeta, gairebé 4.000 quilòmetres des de les praderies dels Estats Units i el Canadà fins als boscos de Mèxic.

Tant aquesta com la resta de fotografies premiades es poden visitar en l’exposició que ha obert les portes aquest cap de setmana a la Casa de la Cultura, on s’hi estarà fins a finals de mes i després anirà a altres indrets. Els premis s’han atorgat en el decurs d’un cap de setmana intens, amb el festival internacional Montphoto, amb xerrades, projeccions i debats, al teatre de Lloret. Al concurs s’hi ha presentat més de 12.000 imatges.

Consulta tots els premis de l’edició d’enguany en aquest enllaç.

Rock per Xics actuarà aquest diumenge a Lloret en el marc de la Setmana de la Mobilitat

El concert serà a les cinc de la tarda al passeig marítim, que durant tota la jornada estarà tallat al trànsit.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.