Xerrada de Javi Martín a Lloret per conscienciar sobre les malalties mentals

El reconegut periodista parlarà de la seva experiència personal en un acte organitzat pel SOM aquest dijous (11 hores) al Teatre.

Javi Martín (El Confidencial)
Javi Martín
Xerrada de Javi Martín a Lloret per conscienciar sobre les malalties mentals
00:00

Javi Martín, el periodista i mític presentador del programa d’humor Caiga quien Caiga, serà demà dijous a Lloret de Mar per parlar sobre salut mental en primera persona. Explicarà, de forma honesta, com va caure en una depressió i va intentar suïcidar-se al 2012.

En les seves xerrades, Javi Martín parla sense embuts del trastorn bipolar i de les dues fases que té: la mania i la depressió. “La mania és poc coneguda i té molta relació amb la part espiritual, és un estat molt gustós per a qui el viu, en molts casos, i amb la fase de la depressió la gent està més familiaritzada i et pot portar a llocs on jo vaig estar a punt de treure’m la vida”, ha comentat.

“Explico com és el trastorn des de dins, les dues fases que té la bipolaritat: la mania i la depressió”

Javi Martín

Amb aquest tipus d’actes, Javi Martín pretén explicar com es pot ajudar a persones que pateixen una malaltia mental i també trencar estigmes en aquest sentit.

“Vull explicar com es pot ajudar una persona amb trastorn bipolar o amb depressió i trencar alguns estigmes sobre salut mental, els psiquiàtrics, la medicació…”

Javi Martín

Afrontar la malaltia de cara i explicar-ho de manera oberta amb aquestes xerrades ajuda molt a Javi Martín, que envia un missatge d’esperança als afectats.

“Hi ha esperança, es pot portar una vida molt estable en la majoria dels casos”

Javi Martín

La jornada, adreçada a empreses i a persones a títol particular, l’organitza el Servei d’Ocupació Municipal (SOM), amb l’objectiu de fer arribar un missatge de superació amb la història de Javi Martín.  

L’acte s’emmarca en el 40è aniversari de la Llei General de Discapacitat i arriba a Lloret de la mà de la fundació Adecco, de la qual Javi Martín és ambaixador. La cita és a aquest dijous, a les onze del matí, al Teatre i l’accés és gratuït, tot i que cal fer inscripció prèvia.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.