L’Ajuntament proposa crear 5.600 aparcaments per a residents i turistes

Amb l’objectiu de facilitar l’aparcament durant l’estiu, l’Ajuntament proposa crear 5.600 places que siguin diferents per a veïns que per a turistes. Ho recull el Pla de Mobilitat, que marca la línia a seguir durant els propers deu anys. El concepte d’aquestes places recorda a la zona verda de Barcelona. Però el regidor de Mobilitat, […]

Ignasi Riera
L’Ajuntament proposa crear 5.600 aparcaments per a residents i turistes

00:00



Amb l’objectiu de facilitar l’aparcament durant l’estiu, l’Ajuntament proposa crear 5.600 places que siguin diferents per a veïns que per a turistes. Ho recull el Pla de Mobilitat, que marca la línia a seguir durant els propers deu anys.

El concepte d’aquestes places recorda a la zona verda de Barcelona. Però el regidor de Mobilitat, Ignasi Riera, ha volgut deixar clar que no necessàriament han de ser espais de pagament. Això, diu, és un aspecte que caldrà debatre quan arribi el moment.

El regidor no ha detallat on s’hauran d’ubicar aquestes places, perquè la previsió és poder-ne crear a tots els barris del municipi on hi hagi més cotxes que aparcaments. De fet, la xifra de 5.600 places s’ha calculat mirant la diferència entre el nombre de turismes que hi ha a Lloret i la quantitat d’aparcaments.

El Pla de Mobilitat també preveu la creació del carril bus que ha d’unir Lloret i Blanes. Un projecte que la Generalitat té sobre la taula i els ajuntaments estan pendents de si el Govern català l’inclou en els propers pressupostos o no. Per al regidor de Lloret és una necessitat molt clara per als dos municipis.

Un altre aspecte que detalla el Pla és la conversió de Lloret en un municipi cent per cent accessible. En aquest sentit, fa referència a eliminar totes les barreres que es poden trobar les persones que tinguin mobilitat reduïda, però també la resta de veïns en moments determinats.

El Pla de Mobilitat preveu accions que pugen un total de deu milions d’euros.

El Club Futbol Sala Lloret cau derrotat per la mínima davant del Ràpid Santa Coloma (1-0)

Els lloretencs continuen sense trobar el camí de la victòria i se situen penúltims a la classificació, encara sense puntuar.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.