Rebre el 2015 a Santa Cristina, amb sardanes i xocolata desfeta

Novetat a Lloret de Mar per donar la benvinguda al 2015. L’Obreria de Santa Cristina ha decidit organitzar aquest 1 de gener, a les 7 del matí, la primera ballada de sardanes de l’any.  Arseni Frigola, obrer major, explica que «la plaça del Pi és un lloc idoni per rebre el primer sol al so […]

Arseni Frigola i Jordi Rocas
Rebre el 2015 a Santa Cristina, amb sardanes i xocolata desfeta

00:00



Novetat a Lloret de Mar per donar la benvinguda al 2015. L’Obreria de Santa Cristina ha decidit organitzar aquest 1 de gener, a les 7 del matí, la primera ballada de sardanes de l’any.  Arseni Frigola, obrer major, explica que «la plaça del Pi és un lloc idoni per rebre el primer sol al so de la sardana».

Això ja es fa en altres indrets de la Costa Brava, com el Cap de Creus, Calella de Palafrugell o l’Escala, i Lloret s’ha sumat enguany a aquesta tradició. Al darrere de les anomenades Sardanes a l’alba, hi ha Jordi Rocas, aficionat al sardanisme i col·laborador de la ràdio. Rocas assenyala que «veure néixer el dia amb una de les nostres aficions número 1, que és la sardana, és tot un al·licient per deixar el llit».

Els participants estaran acompanyats de la cobla del col·legi Santa Maria de Blanes. Del repertori, en sabem dues peces: Ciutat Reial, sardana dedicada a Perpinyà, i Sereno, que tancarà l’audició d’aquest dijous. Els organitzadors admeten que l’1 de gener, a les 7 del matí, farà fred i de valent, però les baixes temperatures es poden combatre tot ballant sardanes i bevent xocolata calenta.

S’espera que lloretencs i veïns assisteixin aquest primer dia de l’any, a la plaça del Pi de Santa Cristina, per rebre el 2015 d’una manera original: ballant sardanes a l’alba.

El Casal de l’Obrera celebra els 75 anys amb un dinar de germanor

L'entitat obre les inscripcions per l'àpat del 18 de novembre que es farà a l'Hotel Samba i té un preu de 50 euros per a adults i de 25 per a infants de fins a 13 anys.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

Una trentena de parades i activitats omplen la cinquena Fira de les Bruixes aquest cap de setmana

La programació començarà aquesta tarda a dos quarts de set i s'allargarà fins demà dissabte a les vuit del vespre, si la pluja no ho impedeix.

Lloret reivindica Montserrat Roig amb el cicle cultural «Univers Roig»

Can Gallissà i Amargura Cultura organitzen diverses activitats entre octubre i novembre per recordar el llegat literari i feminista de l’escriptora, vinculada familiarment al nostre municipi.