La plataforma Aturem la C-32 organitza visites guiades a la zona per on ha de passar l’ampliació de l’autopista fins a Lloret. D’aquesta manera l’entitat segueix la seva lluita per conscienciar la població dels devastadors efectes que tindrà el projecte i intentar aturar-lo.

Les visites es fan diferents caps de setmana al llarg de l’estiu i la convocatòria sempre és a les nou del matí davant del restaurant El Senglar. Des d’allà es va en cotxe fins als Tres Turons, una zona on fa un any van començar els treballs per construir la via, però gràcies a la intervenció de la plataforma es van aconseguir aturar, tal com recorda un membre de l’entitat, Xavi Orri.
Les visites duren tres hores i es recomana als assistents que portin roba i calçats còmodes i també alguna cosa d’avituallament. Al llarg del recorregut, hi ha tres guies diferents que se centren en l’explicació de la infraestructura projectada, en la devastació que tindrà en el medi ambient i en l’impacte al patrimoni cultural.

Ara mateix, el projecte segueix aturat, però la plataforma està a l’expectativa de com evoluciona tot plegat, perquè el Govern ha reiterat en diverses ocasions que té la intenció de fer-lo realitat.
Aquestes visites guiades es van començar a fer l’any passat amb molt d’èxit i aquest estiu es repeteixen. En concret, es faran aquest dissabte i diumenge, així com els caps de setmana següents: a l’agost el 8 i 9 i el 22 i 23; i al setembre el 5 i 6 i el 19 i 20.
Els grups seran d’un màxim de quinze persones i les persones interessades han d’escriure un correu electrònic a [email protected]