Bones valoracions del Punt Lila, que informa sobre el protocol contra agressions sexuals i sexistes

El servei, que organitza la regidoria d'Igualtat, el formen una psicòloga i joves voluntaris, que asseguren que molta gent es va acostar a la taula informativa.

El Punt Lila, al Clon Festival dissabte passat

Jesús Checa
Bones valoracions del Punt Lila, que informa sobre el protocol contra agressions sexuals i sexistes

00:00



Bones valoracions del Punt Lila, que dissabte passat va tornar a tenir presència al carrer, coincidint amb el primer concert del Clon Festival, amb el tribut a Queen.

El servei, que organitza la regidoria d’Igualtat, el formen una psicòloga i joves voluntaris, com Jesús Checa, que assegura que molta gent es va acostar a la taula informativa.

I és que la finalitat del Punt Lila és conscienciar i també informar sobre el protocol contra agressions sexistes i sexuals, i en cas que n’hi hagi, activar l’esmentat protocol, juntament amb la policia. El punt també fa difusió de la campanya #NOMÉSSÍÉSSÍ.

A través de diferents activitats, els voluntaris feien reflexionar les persones que s’hi acostaven sobre què es considera abús i què no. Segons Jesús Checa, sembla que la població cada cop està més conscienciada.

Noies participant al mural del Punt Lila (Regidoria d’Igualtat)

Tot i així, el voluntari creu que encara hi ha molta feina a fer i està satisfet de poder aportar el seu granet de sorra amb un projecte que va néixer l’estiu passat amb la col·laboració de l’associació de dones l’Aurora. La voluntat final és aconseguir una destinació lliure de sexisme, en què tothom pugui gaudir de la festa i de l’espai públic amb llibertat. Per això la parada es munta sempre en espais on hi ha concerts i festa.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.