17.2 C
Lloret de Mar

Càritas va atendre més de 2.000 persones al Centre de Distribució d’Aliments, el 2016

És una de les xifres més destacades de la Memòria de l'any passat. La presidenta de Càritas Lloret, Lucía Echegoyen, critica que encara hi ha molta precarietat.

L'oficina de Càritas Lloret
L'oficina de Càritas Lloret

Darreres Notícies

Més de 2.000 persones de Lloret de Mar van ser ateses durant el 2016 al Centre de Distribució d’Aliments de Càritas. La xifra, que és lleugerament superior a l’any anterior, segueix la tònica d’arreu de Catalunya. La presidenta de l’entitat a Lloret, Lucía Echegoyen, critica que encara hi ha molta precarietat.

servicios profesionales jimenez

El CDA és un dels principals serveis de Càritas, tot i que no l’únic, ja que té a la seva disposició fins a 16 projectes i serveis de caire social. Per exemple, hi ha el servei que ajuda les persones en risc d’exclusió social, a les quals els ofereix acollida i acompanyament. L’any passat se’n van atendre 67. Un altre servei destacat és el del rober, que durant tot l’any passat va beneficiar 183 persones. O bé, el servei d’apadrinar un avi, que va permetre acompanyar 29 persones grans.

També hi ha el NEI (Noves Estratègies d’Inclusió), que es destina als joves que ni estudien ni treballen i se’ls ofereix una formació perquè tinguin més facilitats a l’hora de buscar feina. La valoració és molt positiva. De fet, segons Echegoyen hi ha moltes persones, tan joves com de més edat, que acaben trobant una sortida gràcies a Càritas. I això els porta, molts cops, a convertir-se en voluntaris per donar un cop de mà a la gent que ho necessita ara.

Càritas compta amb un centenar de voluntaris, entre els quals hi ha els alumnes que fan companyia als usuaris de l’asil Nicolau Font. La resta, s’encarrega de tirar endavant l’entitat i, entre altres coses, organitzar dues campanyes del Gran Recapte al llarg de l’any. El proper es farà els dies 1 i 2 de desembre i es demanaran, sobretot, aliments relacionats amb les festes de Nadal.

Lucía Echegoyen ha remarcat que tots els productes que es recullin als supermercats de Lloret es distribuiran entre famílies de la vila. El 2016 es van repartir un total de 191 tones d’aliments.

spot_img

El + Vist