Comença la campanya de vacunació contra la grip, adreçada sobretot als grups de risc

Els grups de risc són persones majors de 60 anys, malalts crònics, dones embarassades i professionals sanitaris.

Vacuna de la grip

Roser Ribas
Comença la campanya de vacunació contra la grip, adreçada sobretot als grups de risc

00:00



Com cada any per aquesta època, ja ha començat la campanya de vacunació contra la grip. S’adreça, sobretot, als grups de risc, que són persones majors de 60 anys, malalts crònics, dones embarassades i professionals sanitaris.

Roser Ribas, infermera del CAP de Lloret, recomana vacunar-se abans de mitjan desembre, quan els experts creuen que la grip arribarà al llindar epidèmic. Els metges assenyalen que la vacuna s’ha de repetir cada any, perquè els virus gripals varien les seves característiques contínuament. Roser Ribas posa de relleu que és important no confondre la grip amb un constipat.

A Catalunya, es preveuen administrar més d’un milió de dosis als centres d’atenció primària. Un dels objectius que es marca la campanya és arribar al 50% del personal sanitari, que presenta una cobertura vacunal molt baixa. En aquest sentit, el Departament de Salut recorda que s’han de vacunar tots els treballadors dels centres que tinguin contacte amb pacients i els seus familiars. I és que entre els professionals sanitaris, la grip té una incidència entre 3 i 5 vegades superior en relació amb les persones que no treballen en aquest àmbit.

A Lloret, els interessats en vacunar-se han d’adreçar-se al CAP del carrer Girona o del Rieral i demanar cita amb la seva infermera o bé a l’agenda especial per posar la vacuna de la grip.

Daniela Guillén pot fer història aquest cap de setmana al Mundial de Motocròs femení

La lloretenca afronta l'última prova com a líder i, si guanya, serà la primera pilot espanyola en aconseguir-ho.

Can Borrell celebra els 55 anys de vida amb una ‘mojitada’ especial aquest divendres

La Baba va obrir Can Borrell el 1971 i l'establiment segueix amb la mateixa essència i destinat, sobretot, a la gent del poble.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.