Conveni de Lloret amb l’Associació Celíacs de Catalunya per millorar la qualitat de vida dels afectats

El conveni implica un compromís transversal de totes les àrees del consistori i referma la intenció de convertir la vila en una destinació referent en la cuina de la salut.

Signatura del conveni

Jaume Dulsat, Mariona Planesas i Lluïsa Barberan
Conveni de Lloret amb l’Associació Celíacs de Catalunya per millorar la qualitat de vida dels afectats

00:00



Lloret de Mar ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació Celíacs de Catalunya amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les famílies amb persones celíaques. A més, l’acord també vol contribuir a una informació més efectiva, així com un increment de l’assessorament i la sensibilització.

El conveni implica un compromís transversal de totes les àrees del consistori i referma la intenció de convertir la vila en una destinació referent en la cuina de la salut. L’acord s’emmarca dins de l’Estratègia d’impuls al sector de la gastronomia, impulsada per Lloret Turisme i la Fundació Alícia, amb el suport del Gremi d’Hostaleria i l’Associació de Bars i Restaurants. L’objectiu és millorar la qualitat de l’oferta de la vila i potenciar-la, tal com apunta l’alcalde, Jaume Dulsat.

Lloret de Mar compta actualment amb dos establiment acreditats per l’Associació de Celíacs de Catalunya que ofereixen servei sense gluten: l’Hotel Anabel i el Gnomo Park. A més, altres negocis com la cadena PdePà i GHT Hotels estan en procés d’acreditació.

Segons l’Associació Celíacs de Catalunya, un 1% de la població a nivell mundial és celíaca. A Catalunya, la xifra s’eleva a 75.000 persones, mentre que a l’Estat espanyol és de més de 450.000. A Europa, es calcula que hi ha 7 milions i mig de celíacs, tot i que s’estima que el 80% dels casos no estan diagnosticats. A més a més, l’entitat remarca que cal tenir en compte que entre un 6 i un 8% de la població és intolerant al gluten.

Lluïsa Barberan, delegada de zona de l’Associació Celíacs de Catalunya, valora de manera molt positiva el conveni amb l’Ajuntament de Lloret i apunta que els establiments acreditats han de seguir la llei de seguretat alimentària com qualsevol altre establiment i, a banda, vigilar el que s’anomena «contaminació creuada».

La representant de l’associació reconeix que, gràcies a la bona tasca feta els últims anys, s’ha donat a conèixer què és la celiaquia i és habitual que tothom conegui algú que la pateix. I, a més a més, s’ha posat de moda la dieta sense gluten, tot i que no tots els establiments que hi aposten ho fan amb les garanties necessàries.

El conveni entre l’Ajuntament de Lloret de Mar i l’Associació Celíacs de Catalunya es va signar aquest dilluns al consistori lloretenc.

Lloret té més de 16.000 residents estrangers, el 38% de la població

La xifra absoluta creix respecte a l'any 2023, però el pes de la població estrangera es redueix.

L’Ajuntament estrena una nova Agenda d’Activitats virtual

El nou portal permet consultar de manera més àgil la programació del municipi i està disponible en quatre idiomes.

SOS Costa Brava i Aturem la C-32 demanen retirar el projecte de la prolongació de l’autopista

Ambdues plataformes consideren inconcebible que el Departament de Territori continuï impulsant el projecte.

Lloret acull més d’una vintena de rodatges durant el primer semestre de 2026

El Mundo Era Nuestro i l'episodi del Pla Seqüència amb Nina i Jordi Basté, són alguns dels projectes més destacats.