Hotelers, restauradors i comerciants reclamen a l’Ajuntament que revisi els increments de l’IBI aprovats al ple

Comparteixen la preocupació per la crisi de l'habitatge, però demanen mesures proporcionades que també tinguin en compte la diversitat dels allotjaments i l'activitat econòmica del municipi.

Els gremis d’hostaleria, restauració i comerç de Lloret de Mar reclamen a l’Ajuntament que es revisi els increments de l’IBI que es van aprovar al ple de dilluns amb la modificació de les ordenances fiscals per al 2027.

Les entitats que representen els sectors empresarials de Lloret reclamen mesures proporcionades que tinguin en compte la diversitat dels allotjaments, la necessitat d’habitatge assequible i l’activitat econòmica del municipi.

Els tres gremis comparteixen la preocupació per les dificultats d’accés a l’habitatge i consideren que cal treballar per ampliar l’oferta residencial a preus assequibles. Però, alhora, assenyalen que cal analitzar amb rigor els factors que intervenen en aquesta problemàtica, inclosos els diferents usos del parc immobiliari, sense atribuir-ne tota la responsabilitat a una sola activitat ni descartar-ne anticipadament els possibles efectes.

En aquest sentit, en el cas dels habitatges d’ús turístic, defensen que no es pot aplicar una mateixa valoració a situacions diferents, com ara els habitatges dispersos en edificis residencials i els allotjaments concentrats en edificis o conjunts amb una orientació principalment turística. Les entitats recorden que els habitatges d’ús turístic formen part de l’oferta d’allotjament de Lloret, generen llocs de treball i atrauen famílies i grups de visitants que també fan despesa als establiments del municipi.

Les tres organitzacions també qüestionen el tipus d’IBI més elevat que afecta determinats immobles no residencials segons el seu valor cadastral. Consideren que aquests espais sovint acullen activitats que generen ocupació i inversió al municipi, i que un valor cadastral més alt no significa necessàriament una rendibilitat més gran. En un moment en què les empreses encara fan front a l’augment dels costos, les entitats creuen que una nova càrrega fiscal pot dificultar el manteniment dels negocis i les inversions necessàries per continuar millorant l’oferta de Lloret.

Per tot plegat, demanen a l’Ajuntament que revisi les mesures fiscals, expliqui els objectius que persegueix i obri un diàleg amb els sectors afectats. L’objectiu ha de ser avançar en les polítiques d’accés a l’habitatge sense ignorar les particularitats del model d’allotjament de Lloret ni la contribució de l’activitat turística i comercial a l’economia local.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El tancament de la Piscina ja afecta, també, el sector hoteler

Segons Enric Dotras, president del gremi, ja hi hauria un establiment que tancaria les portes, a causa dels danys estructurals del centre esportiu.

El Club Natació Lloret, preocupat pel tancament de la Piscina i com afecta els seus 117 nedadors

En el Club Lloret Aigües Obertes, l'afectació és només parcial, i a més han aconseguit tenir un carril disponible algunes hores a la setmana a la piscina de l'Hotel Olympic.

La Piscina de Lloret estarà tancada de manera indefinida per problemes estructurals

L'Ajuntament espera rebre l'informe tècnic a finals de novembre i tenir enllestit el projecte d'obra a principis del 2027, per poder començar els treballs i reobrir quant abans millor.