Correus deixa la plantilla «al mínim» a comarques gironines, segons els sindicats

En l'oficina de Lloret, hi ha una "manca reiterada de contractació tant en el torn de matí com de tarda".

Els representants sindicals, en la roda de premsa.
José Luís Gómez
Correus deixa la plantilla «al mínim» a comarques gironines, segons els sindicats
00:00

CCOO i UGT denuncien que Correus ha deixat la plantilla «sota mínims» aquest estiu a les comarques gironines. Els sindicats critiquen que l’empresa ha fet «una retallada històrica» dels contractes de temporada, que porta els treballadors «al límit» perquè no poden assumir tota la càrrega de feina. Subratllen que a moltes oficines hi ha menys de la meitat de la plantilla -posen com a exemple Blanes, Girona, Sant Feliu, Olot o Anglès- i que això es tradueix en «estrès» i repercuteix directament en el servei, perquè moltes cartes i notificacions no arriben quan toca. CCOO i UGT asseguren que la situació s’estén a la resta de Catalunya i ja avancen que, si Correus no hi posa remei, al setembre intensificaran el to i es plantegen convocar vaga.

Els dos sindicats recorden que la manca de treballadors és una situació que ja s’arrossega des de fa temps, però que aquest estiu s’ha agreujat encara més. Perquè a les baixes i vacants que ja no es cobreixen, cal sumar-hi també les setmanes de vacances, que tampoc se supleixen com pertoca.

CCOO i UGT expliquen que Correus prioritza els paquets de comerç electrònic, i que això, de retruc, comporta que hi hagi notificacions que s’entreguin a destemps. «En alguns llocs, aquesta setmana se’n repartien algunes que portaven data del 6 de juny», diu el delegat sindical de la UGT, Luis Miguel Gómez. A més, els dos sindicats critiquen que la manca de personal impacta directament amb el servei, perquè en cap cas es pot complir allò que mana el Servei Postal Universal (SUP): que cal assegurar que hi hagi repartiment cinc dies a la setmana.

Els dos sindicats critiquen que «la deixadesa» de Correus ha comportat que, en moltes oficines de la demarcació, aquest estiu hi hagi menys de la meitat del personal. I que, com concreta el delegat de CCOO, en alguns casos, fins i tot aquest percentatge «arribi fins al 70%».

Per fer palès fins on arriba la manca de cobertura, CCOO i la UGT han fet una panoràmica de la situació que hi ha al territori. A Blanes (Selva), més de la meitat de la plantilla està de baixa o bé de permís i aquestes vacants no s’han cobert; a Girona, hi ha 25 treballadors que estan fent la feina de 60; a Lloret, hi ha una «manca reiterada de contractació tant en el torn de matí com de tarda»; a Palafrugell (Baix Empordà), s’han deixat de cobrir més de set vacants; a Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), hi ha menys de la meitat de la plantilla; a Olot, 9 treballadors estan fent la feina de 19; a Ripoll, de 9 carters tan sols en treballen 4; a Anglès (Selva), la plantilla està al 40% i a Figueres, els repartidors estan assumint més àrees i municipis d’aquells que els correspondrien.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.