26.6 C
Blanes

C’s, satisfet amb el resultat definitiu que li dona 4 regidors, aposta per un canvi al Govern

El partit ha explicat que els vots de tres meses electorals es van passar erròniament: els de la CUP es van posar a C's, els de C's a ERC i els d'ERC a la CUP.

Jordi Hernández, avui als estudis
Jordi Hernández, avui als estudis
Jordi Hernández

Ciutadans està satisfet amb el resultat del recompte definitiu que atorga 4 regidors a la formació, un més dels que tenien amb els resultats provisionals. Recordem que aquest regidor va en detriment de Junts per Lloret, que baixa a sis edils.

La Junta Electoral de zona, a Santa Coloma de Farners, ha fet públics els resultats definitius aquest dimecres; un tràmit que sempre es fa tres dies després de qualsevol eleccions i que, en aquest cas, ha modificat els resultats provisionals. El candidat de C’s a Lloret, Jordi Hernández, explica que la mateixa nit electoral no els quadraven els números. El motiu és que amb el 100% escrutat, i aplicant la Llei d’Hondt, en un principi sortien 6 regidors per a Junts per Lloret i 4 per a C’s; però, poc més tard, el Ministeri de l’Interior va publicar que Junts pujava a 7 i els taronges baixaven a 3.

Una veïna votant, diumenge (NRLL)

Tot indica que hi va haver un error en transcriure els vots i enviar la informació al Ministeri de l’Interior. El líder de C’s explica que les dades no quadraven i, tot i que no vol donar la seva opinió i es vol remetre a fets objectius, parla d’un canvi per “caprici diví” a l’hora de fer aquest tràmit.

En veure que alguna cosa no quadrava, Jordi Hernández va demanar les actes de les 30 meses electorals i va repassar-les una a una. El que va descobrir és que hi havia tres meses, que sumaven el 9% dels cens total, en què els resultats no s’havien passat correctament: a C’s se li havien atribuït els 7 vots de la CUP, en lloc dels 163 que tenien els taronges. Això deixava la formació amb 156 vots menys dels que tenia realment.

I Hernández va més enllà i, sempre sense acusar a ningú, destaca un altre detall: els 163 vots de Ciutadans no van passar a la CUP, sinó que van anar a parar a ERC, mentre que la CUP va rebre els d’ERC. Un fet que convertia ERC en la tercera força, per davant de C’s, tot i que també amb tres regidors.

Jordi Hernández també posa de relleu que aquests canvis fessin incrementar, precisament, el nombre de regidors de Junts per Lloret en detriment de Ciutadans, que, segons Hernández, és l’únic partit que no pactaria mai amb els antics convergents.

Jordi Hernández celebra que finalment s’hagi fet justícia, creu que 4 regidors és un bon resultat per a ells i espera aconseguir un canvi en el Govern municipal. El portaveu de C’s creu que encara és aviat per parlar de possibles pactes, però recorda que en cap cas pactaran ni amb Junts per Lloret ni amb ERC.

La suma correcte dels vots deixa el següent escenari a Lloret de Mar: Junts per Lloret baixa a 6 regidors, PSC es queda amb 5, Ciutadans puja a 4, ERC en manté 3 però passa a ser la quarta força, Lloret en Comú continua amb 2 i Força Lloret, amb un de sol. Amb aquest canvi, Susanna Riera (Junts per Lloret) es queda sense cadira, mentre que entra Nicole Raets (Ciutadans) a l’Ajuntament.

Jordi Hernández conversant amb Nicole Raets, en campanya (NRLL)

Recordem que el 15 de juny hi haurà el ple de constitució i que allà es proclamarà alcalde qui obtingui un mínim d’11 vots, que marquen la majoria absoluta. Si cap formació els aconsegueix, automàticament serà nomenat alcalde el cap de la llista més votada, en aquest cas, Jaume Dulsat (Junts per Lloret).

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.