Dipsalut destina més de 100.000 euros als serveis de salvament i socorrisme de Lloret

La major part de l’ajut, 96.600 euros, es destina al dispositiu de seguretat i salvament de les platges, mentre que uns 7.300 euros van al servei de la piscina municipal.

Cristina Aymerich
Dipsalut destina més de 100.000 euros als serveis de salvament i socorrisme de Lloret
00:00

Dipsalut ha destinat 103.920 euros als serveis de salvament i socorrisme de Lloret de Mar durant aquest 2026. L’ajut de l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona contribueix a finançar tant el dispositiu de les platges com el servei de la piscina municipal.

La major part dels diners, 96.600 euros, corresponen al programa de suport econòmic per a la seguretat, vigilància, salvament i socorrisme de les platges. Els 7.300 euros restants es destinen al servei de salvament i socorrisme de la piscina municipal.

La regidora de Platges, Cristina Aymerich, ha valorat positivament aquesta aportació, que considera important per garantir un servei essencial.

“És una aportació important que contribueix a poder garantir un servei essencial com és el de salvament i socorrisme, tant a les platges com a la piscina municipal.”

Cristina Aymerich

Pel que fa al dispositiu de platges, els diners permeten assumir part dels costos de personal, inclosos els socorristes i el tècnic sociosanitari del servei de bany adaptat, així com el cost de l’abalisament de les platges. Sobre la quantia de l’ajut, Aymerich admet que els agradaria haver rebut una aportació superior, però assegura que els recursos es gestionaran de manera adequada.

Lloret compta habitualment amb una vintena de socorristes, una xifra que arriba fins als 25 professionals els caps de setmana de la temporada alta, durant els mesos de juliol i agost.

Aquesta temporada, a més, s’ha incorporat un tècnic sociosanitari específic per al servei de bany adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. També s’han incorporat nous mòduls i equipaments de salvament i atenció sanitària a diferents punts del litoral.

La regidora també ha volgut agrair la feina dels socorristes i de Protecció Civil durant una temporada marcada per les onades de calor.

“Agrair de veritat tota aquesta feinada que han fet un estiu en complicat amb aquestes onades de calor.”

Cristina Aymerich

Pel que fa al calendari, aquest 1 d’octubre ha finalitzat el servei de socorrisme a les cales de Canyelles, Sa Boadella, Santa Cristina i Treumal, que ha estat operatiu del 8 de juny al 30 de setembre. En canvi, el servei es manté a les platges de Lloret i Fenals fins al 15 d’octubre. A les piscines està actiu durant tot l’any.

Lloret, en alerta per pluges intenses aquest dimarts

Protecció Civil manté activat el pla INUNCAT davant un episodi de xàfecs i tempestes que pot deixar precipitacions molt intenses a la Selva Marítima, especialment a partir del migdia.

L’Aurora repeteix el seu taller de Taitxí i n’amplia l’oferta amb un grup més

Les classes, que seran dirigides per Maidó Esquerrà, es faran al pavelló del Molí els dimarts o els dijous a dos quarts de sis de la tarda.

Un taller dona eines per tenir cura d’infants de 0 a 3 anys de manera respectuosa

Sota el títol 'Deu maneres de dir-te que t’estimo' es du a terme a la Biblioteca.

Cristina Marquès: «Per mi és molt important treballar a l’Oficina de Turisme i donar visibilitat a la diversitat funcional»

La lloretenca fa 16 anys que treballa a l'Oficina de Turisme i els seus companys destaquen que és una sort tenir-la a l'equip.