25 C
Blanes

El calendari laboral del 2023 a Catalunya, amb 5 ponts a la vista

En el cas de Lloret, les festes locals seran les habituals: Santa Cristina (24 de juliol) i Sant Romà (18 de novembre).

Calendari laboral.
Calendari laboral.

Ja sabem quins són els dies festius que s’han marcat al calendari laboral l’any que ve a Catalunya, un cop ha quedat aprovat pel Departament d’Empresa i Treball. El 2023 tindrà 15 dies festius, dels quals 13 els ha marcat el govern i dos quedaran en mans dels ajuntaments, que podran triar dues festes locals. En el cas de Lloret, sempre són les diades de Santa Cristina (24 de juliol) i Sant Romà (18 de novembre).

El 2023 serà un any amb cinc ponts a l’horitzó. El primer possible, a la Mare de Déu d’Agost, que caurà en dimarts. El següent pont es podria fer a l’octubre, perquè la Festa Nacional d’Espanya cau en dijous.

Calendari laboral.

I hi ha dues opcions de fer el que ja serien ponts de cinc dies: per Tots Sants –que cau en dimecres– i, al desembre, perquè el Dia de la Constitució cau en dimecres i la Immaculada, dos dies després, en divendres. Per últim, hi haurà l’opció de fer quatre dies festius seguits per Nadal, que cau en dilluns, i Sant Esteve, que serà un dimarts.

Dels 13 festius que compartirà tot Catalunya, n’hi ha un que cau en diumenge, l’1 de gener. La resta, un dissabte o entre setmana. Són aquests:

Reis: divendres 6 de gener

Divendres Sant: divendres 7 d’abril

Dilluns de Pasqua Florida: dilluns 10 d’abril

Festa del Treball: dilluns 1 de maig

Sant Joan: dissabte 24 de juny

L’Assumpció: dimarts 15 d’agost

Diada Nacional de Catalunya: dilluns 11 de setembre

Festa Nacional d’Espanya: dijous 12 d’octubre

Tots Sants: dimecres 1 de novembre

Dia de la Constitució: dimecres 6 de desembre

La Immaculada: divendres 8 de desembre

Nadal: dilluns 25 de desembre

Sant Esteve: dimarts 26 de desembre


Els dies festius comuns a tot l’Estat són Cap d’Any, Divendres Sant, l’Assumpció, la Festa Nacional d’Espanya, Tots Sants, el Dia de la Constitució i la Immaculada Concepció.

El dia de Reis és opcional, però totes les autonomies han decidit celebrar-lo. A més, a Catalunya també es faran el Dilluns de Pasqua, Sant Joan i Sant Esteve.

L’aprovació del calendari laboral a Catalunya s’ha fet un cop traslladada la proposta als agents socials i econòmics, en el marc del Consell de Relacions Laborals.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.