Les Sardanes a la Fresca de Lloret de Mar arriben a la 95a edició aquest estiu. Dissabte comença el nou cicle, que comptarà amb un total de vuit audicions durant els mesos de juliol i agost.
Igual que l’any passat, arran de la situació de pandèmia, els concerts es faran al pati de Ses Escoues, al costat de l’església parroquial. Hi haurà només una excepció: el 17 de juliol, la cita serà al voltant del monument de la Sardana. En aquesta ocasió, es commemorarà el 50è aniversari de la proclamació de Lloret com a Ciutat Pubilla de la Sardana, amb la cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona.
De moment, el format serà de concert, és a dir, no es podran ballar les sardanes. El regidor de Cultura, Cristian Fernández, ha explicat que això podria canviar si la situació de pandèmia millora. El que segur que es mantindrà és l’emplaçament del pati de Ses Escoues, que l’any passat va funcionar molt bé.
El cicle de sardanes els estius a Lloret de Mar arriba a la 95a edició i el regidor apunta que és necessari seguir mantenint tradicions com aquesta, ara més que mai.
“Ara que estem sortint de la pandèmia és més important que mai mantenir les nostres tradicions”
Cristian Fernández
La primera audició de la temporada serà aquest dissabte, amb la cobla Vila de la Jonquera.

La cobla interpretarà nou sardanes: Camprodon de Joan Manén, Les delícies de l’Escala de Josep Carbó, El bon hereu de Ricard Viladesau, Estimat amic d’Enric Vilà, Eterna joventut de Ramon Rossell, Camí de Tàrrega de Ramon Vilà, La font del Vilar de Josep Saderra, Terra i mar de Jaume Cristau i Rosa verge de Josep Capell.