19.6 C
Blanes

El cineclub Adler projecta ‘Los Tarantos’ per la Festa Major

La pel·lícula de Rovira Beleta -que adapta l'amor tràgic de Romeu i Julieta al món gitano- va ser nominada als premis Oscars de Hollywood.

La famosa bailaora Carmen Amaya, a 'Los Tarantos'.
La famosa bailaora Carmen Amaya, a 'Los Tarantos'.
Anna Fors

El cineclub Adler organitza aquest dijous una sessió de cinema de Festa Major. Es projectarà la pel·lícula “Los Tarantos”, del català Francesc Rovira Beleta, en una sessió de la FilmoXarxa.

Es tracta d’una producció que adapta la tràgica història amor entre Romeu i Julieta i la ubica al món gitano del Somorrostro barceloní de l’inici del 1962, l’any de la insòlita nevada a la ciutat comtal.

Anna Fors, cap de Documentació de la Filmoteca de Catalunya, destaca que la pel·lícula és “un testimoni gràfic de la Barcelona d’aleshores i un retrat del món gitano real, lluny de les panderetes”.

Entre els intèrprets hi ha la mítica bailaora Carmen Amaya, “qui fa un paperàs i es menja la pantalla quan surt”, la qual va fer el rodatge malalta i que va morir sense poder veure l’estrena.

‘Los Tarantos’, nominada a l’Òscar de Hollywood al millor film de parla estrangera, es podrà veure aquest dijous, a les 21h, al Teatre de Lloret.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.