Els alumnes del Coll i Rodès es converteixen en ‘Observadors del mar’

Els estudiants de 1r de la ESO exposen un projecte en què han analitzat els plàstics de la platja de Lloret de Mar.

Unes quantes alumnes del Coll i Rodès, davant de l'exposició a la Biblioteca.
Sara El Hamraoui, Nicole Polo, Tania Talavera, Nahia Villarreal, Amaia Carriquí, Elsa Rodríguez
Els alumnes del Coll i Rodès es converteixen en ‘Observadors del mar’
00:00

Els alumnes de 1r de la ESO del Coll i Rodès han muntat una exposició a la Biblioteca. En la rampa de baixada, hi ha una mostra del treball de camp que han fet aquest curs, en què han analitzat la platja de Lloret, inclosa la part de Sa Caleta, per analitzar l’impacte dels microplàstics a la sorra.

Han comprovat a quina part hi ha més residus, i de quins tipus són -com ampolles, taps, xupaxups, llaunes o altres restes, a més de la mida en el cas dels residus més petits. Dues de les alumnes, Sara El Hamraoui i Nicole Polo, expliquen que «vam dividir la platja en tres parts i on hi ha més plàstics és a la vora del passeig, vam trobar-ne molts de grans i petits».

El projecte, titulat ‘Observadors del mar‘, s’ha complementat amb entrevistes a veïns, banyistes i també turistes. Tania Talavera i Nahia Villarreal conclouen que, després de parlar amb tots ells, «no són prou conscients que es contamina tant la sorra i que cal fer alguna cosa, a més de comprovar que les platges van quedant reduïdes amb el pas dels anys».

La tasca que han fet els 120 alumnes de 1r de la ESO s’ha complementat amb fotos antigues de la primera línia de mar, que hi ha a l’Arxiu, que els ha permès comparar com era Lloret anys enrere amb l’actualitat. Amaia Carriquí i Elsa Rodriguez afegeixen que la comparativa de les imatges evidencia «l’impacte ambiental del pas dels anys» i assenyalen que l’exposició compta amb uns codis QR que permeten veure diferents videos.

El projecte ‘Observadors del mar’, basat en la ciència ciutadana, es pot visitar fins el 12 de juny a la Casa de la Cultura.

La selectivitat extraordinària del mes de setembre arriba al seu final i passarà a fer-se al juliol

Quique Molina, director de l'Institut Roca Grossa, valora positivament el canvi i afirma que l'alumnat sortirà beneficiat.

L’Ajuntament inverteix 350.000 euros en millores als centres educatius de Lloret de Mar

Les actuacions s’han fet durant l’estiu i inclouen nous espais de joc, treballs de pintura, reparacions i renovació de mobiliari i equipaments.

Les famílies de l’Institut Sant Quirze denuncien la incertesa pel nou batxillerat

L’AFA reclama més informació sobre les aules mentre el regidor d’Educació assegura que el consistori fa mesos que pressiona el Departament.

La Plataforma per una Educació Digna a Lloret denuncia la retallada de l’Aula d’Acollida Intensiva per al curs vinent

PEDAL considera que és una "eina clau" per a la immersió lingüística, però que no ha funcionat bé per culpa de la “pèssima planificació” per part del Departament d’Educació.