Albert Ferrandez, candidat d’ERC a Lloret, proposa un agermanament entre la vila i la ciutat cubana de La Havana, per enfortir la relació entre les dues localitats. Afirma que seria “important fer aquest pas per assollir l’agermanament, coneixem la relació amb el Daiquiri i El Floridita, però hi ha moltes històries a l’oblit que no coneixem”.
Ha estat en una xerrada que ha ofert ERC aquest dijous sobre els vincles amb Catalunya -i especialment Lloret de Mar- amb Cuba i La Havana. Amb dos ponents de prestigi: Oriol Junqueras i Idania Rodriguez. Junqueras, historiador i president del partit, explica que en el seu moment els catalans van emigrar més a Cuba que a altres llocs perquè “eren dues economies, industrial i sucrera, que es van trobar”.
La cubana Idania Rodriguez, historiadora i investigadora, afegeix que a La Havana hi havia molts negocis, ben variats, de catalans, des de “la indústria del sucre a professors, que sempre van mantenir el vincle amb Catalunya”. Alguns dels lloretencs que van fer fortuna a Cuba van ser Constanti Ribalaigua (que va fer famós el Daiquiri des del Floridita), Narcís Gelats, Josep Pujol o Narcís Sala.