Falten places per aparcar i personal qualificat a Lloret

Això alerten restauradors i comerciants, arran d'aquesta Setmana Santa, amb la vista posada a l'estiu.

Lloret de Mar, vist des de l'aire.
Nino Gómez, Francesc Alsina
Falten places per aparcar i personal qualificat a Lloret
00:00

Falten aparcaments per a vehicles privats així com personal qualificat per treballar en restaurants i comerços. Això apunten els sectors de Lloret de Mar, arran d’aquesta Setmana Santa amb la vista posada a la temporada d’estiu.

Tant restauradors com botiguers alerten que l’arribada de turisme de proximitat fins a Lloret amb cotxe ha posat al descobert la mancança de places de pàrquing. Una situació que ja es va donar a l’estiu i que s’ha repetit per Setmana Santa, segons Nino Gómez, president de l’Associació de bars, restaurants i cafeteries.

«El turisme de proximitat ha vingut en cotxe, no trobava aparcament, que estava saturat, i anaven fent voltes»

Nico Gómez

Els restauradors alerten que també els manca personal professional, igual que els comerciants. El gerent de l’associació, Francesc Alsina, exposa que hi ha establiments que no han obert encara.

«Hi ha manca de personal qualificat, que s’està buscant però no es cobreix la demanda»

Francesc Alsina

Tant un sector com l’altre assenyalen que intentaran trobar solucions en aquests problemes, perquè estiguin solventats de cara a l’estiu.

Turistes i visitants per Setmana Santa a Lloret.

A banda d’això, la Setmana Santa, especialment els dies festius, han estat “excel·lents” per als restaurants i comerços de Lloret de Mar.

Turistes i visitants per Setmana Santa a Lloret.

Una situació que també s’ha donat amb els hotels de la destinació, plens fins al 90%. Els motius d’aquesta ocupació elevada han estat els esdeveniments esportius que han tornat a la vila, així com l’arribada de turisme de proximitat i l’activació de la tour-operació.

La temporada turística a Lloret encara s’allargarà fins a mitjan novembre

Segons Enric Dotras, president del Gremi d'Hostaleria, aquests últims mesos, els més destacats de l'estiu, hi ha hagut bones ocupacions i els preus han estat adients.

Temporada satisfactòria al Water World, tot i que hauria estat millor amb menys calor

El director del parc aquàtic reconeix que ha estat una bona temporada, però les temperatures extremes els han perjudicat.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.