26.1 C
Blanes

Fira contra el maltractament i l’abandonament animal, amb Cambia1vida

Se celebra aquest diumenge, d'11 a 22 hores, a la plaça Pere Torrent. Hi haurà 32 estands de protectores, xerrades d'educadors canins i desfilades de gossos, entre altres.

Un gos juga amb una pilota
Un gos juga amb una pilota
Pau Viñas

Cada cop la gent es decanta més per adoptar les mascotes en lloc de comprar-les, però el nombre d’abandonaments es manté igual d’elevat. Per combatre-ho, l’associació lloretenca Cambia 1 vida organitza, aquest diumenge, una fira dedicada a lluitar contra el maltractament i l’abandonament animal.

És la quarta edició d’aquest esdeveniment, que fins ara havia comptat amb diferents entitats organitzadores i que aquest cop va a càrrec només de Cambia1vida. Tot i així, compta amb la col·laboració d’un grapat de protectores, que muntaran fins a 32 estands. Oferiran tot tipus d’informació i resoldran els dubtes de totes aquelles persones que tenen animals de companyia com gossos, gats o fures.

La jornada comptarà amb tot un seguit de propostes, com una desfilada de gossos en adopció, recollida de pinso i conferències amb educadors canins. El més important serà intentar conscienciar els veïns perquè vegin l’adopció com a primera opció per tenir un animal, segons Pau Viñas, que és portaveu i vicepresident de l’associació.

Pau Viñas ressalta que els gossos de protectora viuen en condicions precàries. Malgrat que els responsables en tinguin bona cura, tenen pocs recursos i hi ha molts animals en espais reduïts. I pretén que la fira permeti donar a conèixer aquesta situació al públic.

L’entitat reconeix que cada cop hi ha més persones que opten per adoptar un animal en lloc de comprar-lo, però lamenta que el nombre d’abandonaments segueixi sent tan elevat. A la comarca de la Selva, es calcula que cada any hi ha 700 abandonaments i pèrdues d’animals.

A la fira també s’oferirà la possibilitat de posar el xip i censar els animals de manera gratuïta, tant gossos com gats. Lloret contra el maltractament i l’abandonament animal se celebra aquest diumenge, d’onze del matí a deu de la nit, a la plaça Pere Torrent, on també es faran actuacions musicals per amenitzar la jornada.

Contingut per a tu

Jutgen un acusat que s’enfronta a més de 14 anys de presó per violar la parella en un hotel de Lloret de Mar

El processat ho nega i diu que ella va voler agredir-lo amb una ampolla perquè estava gelosa.

Un detingut de 19 anys a Lloret de Mar que fugia d’un control d’alcoholèmia i va acabar encastant el vehicle

Se li atribueixen diversos delictes contra la seguretat viària, com circular sense carnet de conduir.

Les pluges no afecten Lloret de Mar, però fan suspendre els actes de dissabte per precaució

La normalitat ha tornat aquest diumenge, en què s'han dut a terme les Skate Series, les festes de barri o la travessia Fusano.

Les novetats a les platges de Lloret de Mar, aquest estiu

S'hi suma una tercera torre per a socorristes, un mòdul nou a Sa Boadella i es renova el punt d'informació turística de Fenals.

Iván Jiménez i Volha Marmyl guanyen la Travessia Fusano, en una edició molt emotiva

Aquest diumenge s'ha recordat en Yasuji Fusano i al recentment desaparegut Cisco Marquès, pilars del Club Natació.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.